Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi Max wil oude kersttradities opfrissen met eerste kerstcampagne ooit

'We hebben het gevoel dat het tijd is om oude regels te vernieuwen, tradities aan te passen en kerst op je eigen manier te verfrissen.'
Pepsi Max wil oude tradities opfrissen met eerste kerstcampagne ooit
Pepsi Max wil oude tradities opfrissen met eerste kerstcampagne ooit
© Kult&Ace
Pepsi Max wil oude tradities opfrissen met eerste kerstcampagne ooit
Pepsi Max wil oude tradities opfrissen met eerste kerstcampagne ooit
© Kult&Ace

Pepsi Max lanceert de Christmas Refreshed-campagne met als doel om oude kersttradities op te frissen. Het is de eerste kerstcampagne ooit van het frisdrankmerk. Met de campagne wil Pepsi Max de doelgroep aanmoedigen om aankomende feestdagen op hun eigen manier te vieren en zelf nieuwe kersttradities te bedenken. De bijbehorende commercial moet de boodschap overbrengen met de hulp van twee opkomende muziektalenten: Kamakaze en TrueMendous. 

Pepsi Max geeft aan dat het de jonge rappers hun eigen draai liet geven aan de kerstcampagne van het merk, zo moest er een frisse en onverwachte remix gecreëerd worden voor de feestdagen. De campagne toont een typografische stijl geïntrigeerd met shots van de artiesten. 

Pepsi Max kerstcommercial

Pepsi MAX | Maximum Taste, Zero Sugar | Refresh Your Christmas

De campagne

De Christmas Refreshed-campagne wordt naast de tv-commercial ondersteund door out-of-home-illustraties en digitale content. Het buitenreclame-artwork bevat de songteksten van de artiesten uit de commercial, samen met verwijzingen als Time for a Christmas Refresh en Out with the old, taste the bold. Daarnaast zijn er nog social activaties die de betekenis van Christmas Refreshed tijdens de wintermaanden onder de aandacht moeten brengen.

Pepsi Max geeft aan dat het bij het aanspreken van een jonge doelgroep altijd naar de juiste platformen zoekt. Voor de Christmas Refreshed-campagne wordt er gebruik gemaakt van een Snapchat Lens en is er een samenwerking gestart met Nederlandse creators op TikTok om de jongere generatie te bereiken. 

'Kerst op eigen manier verfrissen'

Tanja Walther, marketing director Nederland Pepsi Beverages: ‘Met de eerste kerstcampagne ooit voor Pepsi Max in Nederland, willen we kersttradities uitdagen. We hebben het gevoel dat het tijd is om oude regels te vernieuwen, tradities aan te passen en kerst op je eigen manier te verfrissen! De campagne bevat veel focus op digitale, sociale kanalen waar onze doelgroep veel tijd spendeert, zoals TikTok en Snapchat. Daarnaast zijn we ook prominent zichtbaar met instore activaties en op tv.’  

De Pepsi Max Christmas Refreshed-campagne wordt uitgerold in Nederland, Verenigd Koninkrijk en zal te zien zijn in een aantal andere Europese markten, waaronder Ierland en Scandinavië.

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in