We hebben een heel goed event jaar gehad en kunnen met trots terugkijken op de resultaten die we behaald hebben. Ik noem een aantal highlights:
- Van de totaal 340.000 bezoekers in 2016 naar 370.000 bezoekers in 2017. Waar veel andere grote beurzen/events te kampen hebben met dalende bezoekers aantallen.
- Verhuizing van Margriet Winter Fair van De Jaarbeurs naar de Brabanthallen is op alle vlakken succesvol geweest: groei in bezoekers aantal, blije B2B partners, goede organisatie. Een hele mooie basis voor verdere groei in de toekomst.
- Libelle Zomerweek heeft de Cross Media Event 2017 Award gewonnen. Volgens de jury Het grootste, meest impactvolle crossmediale project in zijn soort!
Wat is je ambitie en focus voor 2018?
We willen de groei die we in 2017 hebben gerealiseerd, doorzetten. Steeds meer grote merken en bedrijven zien de waarde van de impact van events. Ik zou heel graag meer samenwerkingen willen opzetten met grote partijen uit de verschillende branches. Denk daarbij niet alleen aan food, fashion en beauty maar ook automotive , telecom en finance etc.
Daarnaast gaan we een nieuw event toevoegen aan het portfolio: het In de wolken Festival! Hét nieuwe event voor ouders die een kind verwachten én de periode na de bevalling tot een kind de leeftijd heeft van zo’n 2 jaar oud. Ouders van Nu, Kek Mama en Viva Mama zullen hun volledige merkpower inzetten om dit event per direct een groot succes te laten zijn. Het event is een echte beleving en zal in oktober 2018 plaats vinden.
Daarnaast nemen we ook afscheid van een event. Met veel plezier heeft Sanoma de afgelopen twee jaar, samen met Jumbo, het vriendinnen-event Share a Perfect Day georganiseerd. In twee jaar tijd zijn we erin geslaagd een hoogwaardig en zeer positief gewaardeerd event neer te zetten, waar vele tienduizenden vriendinnen van hebben genoten. Ondanks de positieve resultaten en de potentie van het event, organiseren Sanoma en Jumbo in 2018 géén derde editie. Wij hebben besloten dat we onze tijd en energie volledig gaan inzetten op de branded events van Sanoma. De events die we kunnen versterken met de bewezen crossmediale kracht van onze merken. Dat zijn Libelle Zomerweek, Tina Festival, vt wonen&design beurs, Margriet Winter Fair, viva400 én dus het In de wolken Festival van Ouders van Nu.
Is dat ook gelijk de toegevoegde waarde van de Sanoma events?
Het onderscheidend vermogen is inderdaad dat het event onderdeel is van een crossmediaal merk. Die merken hebben verschillende kanalen: print, online, social, (web-) TV etc. De verschillende kanalen versterken elkaar als je die op een goede wijze aan elkaar verbindt. En daar zijn wij natuurlijk een ster in. Dat zorgt voor een event waar grote aantallen bezoekers (blijven) komen, voor een event waar ons merk tot leven komt, daardoor hebben de bezoekers een fantastische dag, worden ze blij. Het is een beleving, ze genieten.
En dat is belangrijk want als de bezoekers positief gestemd zijn staan ze open voor wat er op het event wordt geboden. Ze willen zien, proeven, beleven, aanraken en zich laten informeren. Producten en diensten worden beter begrepen na een event en consumenten zijn ook sneller geneigd om een product aan te schaffen na een ‘live ontmoeting’*. Kortom: een event biedt het perfecte umfeld om een consument je merk te laten beleven.
Waar vind je bijvoorbeeld in één week tijd 85.000 koopgrage vrouwen over je winkelvloer? Op de Libelle Zomer Week. We zijn alweer volop aan de slag met de editie van 2018.
Wil je meer informatie? Neem gerust contact met me op via mark.miedema@sanoma.com of kijk op Sanoma.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!