Dit liveblog is niet meer actief. Rondom Cannes Lions 2024 volgt er een nieuwe versie.
Richard Bullock (ex-180) in Cannes: 'Dominic heeft een prachtige vrolijke geest'
Sportmerk On lanceerde op Wereldvluchtelingendag een film van Richard Bullock over atletiekfenomeen/vluchteling Dominic Lokinyomo Lobalu.
Dominic Lokinyomo Lobalu (24) is – inmiddels – een top-lange afstandsloper op de 3, 5 en 10 km én de halve marathon, die afgelopen jaar uit het ogenschijnlijke niets een Diamond League-wedstrijd won, zeg maar de Champions League van de atletiek. Maar Lobalu is officieel nog vluchteling: 'Ik ben geboren in Zuid-Sudan, in een klein dorpje dat Chukudum heet. Toen de oorlog begon, verloren we onze ouders, alles. Toen ik negen jaar oud was, werd ik gedwongen om naar Kenia te vluchten op zoek naar een beter leven. Ik mocht als enige, als jongen, naar school, een kans die mijn zussen niet hebben gekregen. Ze kijken sindsdien allemaal naar mij. Ze hebben al hun hoop op mij gevestigd.'
Op Wereldvluchtelingendag afgelopen dinsdag in Cannes (een groter contrast is haast ondenkbaar, maar in dit geval heiligde het doel het middel) lanceerde het Zwitserse sportmerk en sponsor On, waarvan Roger Federer mede-eigenaar is, de ontroerende documentaire The Right To Race over Lobalu, die tegenwoordig in St. Gallen, Zwitserland, woont – in het bijzijn van de atleet zelf en de Australiër Richard Bullock, die de documentaire regisseerde.
Lees hier het interview.
Drie Nederlanders winnen Young Director Award in Cannes
Emma Branderhorst (27, Pink Rabbit), Lisette Donkersloot (30, Caviar) en Lotte van Raalte (33, zelfstandig) zijn donderdagavond in de prijzen gevallen bij de prestigieuze Young Director Award. Dit is een prijs voor jonge reclameregisseurs die -in de ogen van de jury- het verschil maken.
Lisette Donkersloot won goud voor de tv-serie SiHame, Emma Branderhorst won goud voor de film My Mother and I, Lotte van Raalte won tweemaal zilver voor de film Guerreras.
Het is het tweede jaar op rij dat Emma Branderhorst goud wint bij de Young Director Award. In een eerste reactie zegt ze: 'Ik ben nu geen eendagsvlieg meer, zo voelt het. Ik denk dat ik me nu, met het twee keer winnen van deze prijs, echt heb gevestigd als serieuze regisseur in de creatieve industrie.' Bekijk de film hier.
Nederland wint wederom Leeuwen als 'additional agency'
De winnaars in de categorieën Creative Business Transformation, Creative Commerce, Creative Effectiveness, Creative Strategy Lions, Brand Experience & Activation, Innovation en Mobile Lions zijn donderdagavond bekendgemaakt.
Het moet gezegd dat dag 4 in Cannes wederom een magere score voor Nederland als deelnemend reclameland laat zien. Er zijn geen Leeuwen uitgereikt voor Nederland als entrant agency, wel hebben 'we' prijzen gewonnen als additional agency en productiebureau: zeven in totaal. Lees hier meer.
Tot nu toe gingen er twee volwaardige Leeuwen naar Nederlandse bureaus, te weten TBWA\Neboko en Wunderman Thompson Benelux. De laatste Leeuwen worden vrijdagavond uitgereikt.
'The mammoth meatball' wint bronzen Leeuw
De winnaars in de categorieën Creative B2B, Creative Data, Direct, Media, PR en Social & Influencer van Cannes Lions zijn bekendgemaakt. De welbekende en meermaals genomineerde 'Mammoth meatball' van de hand van Wunderman Thompson, Ambassadors, Amp Amsterdam, Monwest en Wefilm heeft een bronzen Leeuw gewonnen. Verder hebben onder meer Boomerang Agency en Wink als additional agency één of meerdere Leeuwen gewonnen. Lees hier meer.
Zack McDonald: ‘Never stop exploring’ de klant/bureau-relatie
CCO B-Reel Zack McDonald, die in Nederland onder andere voor KesselsKramer werkte, over simpele ideeën en risico durven nemen.
De Amerikaan Zack McDonald, die ook nog voor Sid Lee en Anomaly in Amsterdam werkte, overziet de creatieve vloer van een van de creatiefste bureaus van Europa en werkt voor een van de spannendste merken, The North Face, dat al jaren de (prachtige) pay-off ‘Never stop exploring’ voert.
De CCO van het Zweedse B-Reel, die oorspronkelijk uit Kentucky komt en tegenwoordig in Stockholm woont (B-Reel heeft ook vestigingen Los Angeles, Barcelona en New York), stond begin van de week in Cannes op het podium met de Belg Michiel Cauwelier, VP Marketing The North Face EMEA, en de Franse klimster Caroline Ciavaldini – waar hij sprak over de ‘klant/bureau-relatie, in die volgorde’. Lees hier verder.
Nederland driemaal op nieuwe shortlist
De shortlist van de categorie Sustainable Development Goals is bekendgemaakt. Nederland is in deze categorie driemaal genomineerd voor een Leeuw.
Dit zijn de Nederlandse genomineerden
-72andsunny (creatie) met Torrents of truth voor Torrents of truth
-Publicis Groupe (creatie, productie, media, pr), MassiveMusic en Soundsright (additional) met Ukrainian witness voor Wikitruth
-Antinomy Studio (productie) met Adlam, an alphabet to preserve a culture voor Microsoft.
Gedurende deze week worden andere shortlists en de winnaars van de verschillende categorieën druppelsgewijs bekendgemaakt. Het volledige (internationale) overzicht van de meest recente shortlist en winnaars is hier te bekijken.
Te duur Cannes Lions staat voor nieuwe uitdagingen
Rik Ledder schijnt in een nieuwe column zijn licht Op Cannes Lions 2023. Ledder: 'Cannes het nog wel of niet meer, het Cannes Lions Festival? Is het niet te duur, te ver weg en enkel voor de ‘oude grijze mannen’? Allemaal vragen die ik ieder jaar weer met een dubbel gevoel beantwoord. Het is namelijk ontzettend goed voor het vak dat creativiteit gevierd wordt.
Het festival is een plek waar talent samenkomt (echt niet alleen oude grijze mannen, maar het mag zeker een stuk diverser), sociale netwerken ontmoeten elkaar ‘in person’, onderwerp van gesprek is ‘het beste werk ter wereld’. Je komt altijd vol energie, drive en ideeën terug. Maar … de echte creativiteit kan alleen bewonderd worden achter een hele dure voordeur.' Lees hier verder.
Jip van de Meent: 'Maak een junior onderdeel van het MT'
Jip van de Meent, junior strateeg bij Dentsu Creative Amsterdam en bestuurslid JongeHonden, mocht als onderdeel van het officiële programma van Cannes Lions een lans breken voor talent en wond er maandagmiddag geen doekjes omheen met de vraag: 'Hoe verkleinen we de afstand tussen het management team en de junior? Want dat is nodig én levert veel op.'
Waarna ze de vraag direct zelf beantwoordde met de stelling: 'Maak een junior onderdeel het MT. Er is op zich niets mis met enige afstand, dat zal er altijd zijn tussen generaties, maar wel als er continu misverstanden zijn.
Zijn wij als junioren lui, of stellen we gezonde grenzen? Zijn we tegelijkertijd veeleisend, of hebben we een krachtige wil? En hebben we geen respect, of moeten jullie respect eerst verdienen voordat je het opeist? Het hangt, kortom, maar net af van het perspectief waarmee je iets bekijkt of beoordeelt.' Lees hier verder.
TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en 72andsunny op nieuwe shortlists
De shortlists in de categorieën Creative Effectiveness, Creative Commerce, Film, Creative Business Transformation en Creative Strategy zijn bekendgemaakt. Nederland scoort vandaag negen benoemingen op de shortlists, in drie categorieën.
De in Nederland alom geprezen oudejaarscommercial van de Staatsloterij blijkt ook bij de internationale Cannes-jury in de smaak te vallen: 'Wacht niet tot geluk je overkomt' door TBWA\Neboko maakt later deze week kans op een Leeuw. Ook de cases 'Torrents of truth' van het merk Nebo door het Amsterdamse bureau 72andsunny en 'Join the flip side' van Samsung door Wieden+Kennedy Amsterdam zijn een van de kanshebbers.
Gedurende deze week worden andere shortlists en de winnaars van de verschillende categorieën druppelsgewijs bekendgemaakt. Het volledige (internationale) overzicht van de meest recente shortlist is hier te bekijken.
Dit zijn de Nederlandse genomineerden:
Film
-Don't wait for luck to happen van de Staatsloterij door TBWA\Neboko (creatie, productie), Ambassadors, Captcha, Public Audio (postproductie).
-Join the flip side van Samsung door Wieden+Kennedy (creatie)
Creative Business Transformation
-Adlam, an alphabet to preserve a culture van Microsoft door Antinomy Studio (productie). (2x)
-Bar Experience van Heineken door C41 (productie), Boomerang Agency, Synsation en We are First (additional agency)
Creative Strategy
-Torrents of truth van Nebo door 72andsunny (creatie)
-The night is young van Heineken door Le Pub en Sizzer (additional agency).
-Bring home the bud van Budweiser door Wink (additional agency). (2x)
Nederland wint twee 'halve Leeuwen' met The Closer van Heineken
Maandagavond zijn in het Palais van Cannes Lions de winnaars in de categorieën Pharma, Health & Wellness, Health Grand Prix for Good, Radio & Audio, Print & Publishing en Outdoor Lions uitgereikt.
Boomerang Agency uit Amsterdam heeft als additional agency een zilveren en bronzen Leeuw gewonnen met de case The Closer voor Heineken. Boomerang heeft kortgezegd aan de campagne meegewerkt, de bureaus Publicis Italy en LePub Milan hebben de case bedacht en ontwikkeld. De prijzen voor The Closer zijn uitgereikt in de categorie Outdoor. In de overige categorieën won Nederland geen prijs. Lees hier verder.
Cannes officieel geopend: Creative Marketer of the Year AB InBev spreekt
Marcel Marcondes, Global CMO van Creative Marketer of the Year 2002 én 2023 AB InBev, over zijn creatieve reis en de ophef rond Bud Light.
De Braziliaanse Chief Marketing Officer, die in 2005 als marketingdirecteur van Skol Brazilië bij het toenmalige Ambev begon, mocht de creative journey van AB InBev uit de doeken doen: 'Alhoewel die natuurlijk nooit eindigt. Waar ik ook maar gelijk aan toe wil voegen dat onze [eveneens Braziliaanse] CEO Michel Doukeris niet warm of koud wordt van Cannes Lions. Dan zegt-ie: 'So what?' Wat hem wel aanspreekt is dat creativiteit groei aanwakkert. Bij ons bestaat er inmiddels een correlatie van 80% tussen goed presterende merken en salescijfers.
Wij komen vooral naar Cannes om te leren. Om met Anselmo Ramos (een Braziliaanse topcreatief en oprichter van het bureau GUT, dat onlangs ook een vestiging in Amsterdam heeft geopend, red.) te spreken: om onszelf eraan te helpen herinneren dat we niet zo goed zijn als we soms denken.'
Lees hier verder.
Nederland 13 keer op nieuwe shortlists
De shortlists van de categorieën Creative B2B, Brand Experience & Activation en Creative Data zijn bekend. Nederland is dertien keer genomineerd. Met name The Closer van Heineken, waaraan 'additional agency' Boomerang uit Amsterdam heeft meegewerkt, valt bij de jury in de smaak. Deze case werd eerder vandaag ook bij andere categorieën genomineerd.
Gedurende deze week worden andere shortlists en de winnaars van de verschillende categorieën druppelsgewijs bekendgemaakt. Het volledige (internationale) overzicht van de meest recente shortlist is hier te bekijken.
Dit zijn de Nederlandse genomineerden
Creative B2B
-C41 (productie), Boomerang Agency, Synsation en We are first (additional) met Bar Experience voor Heineken. (2x)
-Publicis Groupe (creatie, media), Futurefactor (pr), Boomerang Agency, MassiveMusic (additional) met Wikitruth call to editors voor Ukrainian Witness.
Brand Experience & Activation
-Boomerang Agency (additional) met The Closer voor Heineken. (4x)
-Antinomy Studio (productie) met Adlam, an alphabet to preserve a culture voor Microsoft. (3x)
-Magma Music Agency (postproductie) met Open Carbonara voor Barilla.
-Cloudfactory (creatie), Carli Hermes en Unit CMA (productie) met Truly Destroyed voor Dutch Salvation Army Reshare.
Creative Data
-72andsunny (creatie) met Torrents of truth voor Nebo.
Publicis Groupe haakt slim in op oude kritiek
Publicis Groupe neemt via een postercampagne in Cannes de concurrentie op de hak. Mét zelfspot. In de straten van de Franse kustplaats hangen posters die aandacht vragen voor Marcel, het platform dat leunt op kunstmatige intelligentie in de afgelopen jaren ontwikkeld is door Publicis Groupe. De bureaugroep kondigde de lancering van Marcel in 2017 aan, samen met de bekendmaking dat het een jaar lang geen budget ging uitgeven aan prijzen en conferenties. Inclusief Cannes. Zo kon er meer budget vloeien naar Marcel. Een aantal concurrerende bureaus reageerde hier wat honend op. Maar ook een deel van het Publicis Groupe-personeel uitte kritiek op de managementkeuze. Zes jaar later besteedt de hele creatieve wereld, inclusief Cannes Lions, aandacht aan kunstmatige intelligentie.
De posters van Publicis Groupe vragen hier aandacht voor via prompts, oftewel commando's die je aan kunstmatige intelligentie geeft om de software beelden te laten genereren. De prompts slaan op het verbeelden van advertentiedirecteuren die in 2017 honend reageerden op Marcel, en op Publicis-medewerkers die destijds geschokt reageerden op het besluit om een jaar niets uit te geven aan prijzenfestivals. De slogan bij de postercampagne laat niets aan de verbeelding over: is it ok to talk about AI in Cannes now?
Nederland 49 keer op eerste shortlists, 'Mammoth meatball' meermaals genomineerd
Nederland is maar liefst 49 keer genomineerd voor de shortlists van vijftien categorieën, te weten Print & Publishing, Social& Influencer, Radio & Audio, PR, Outdoor, Media, Industry Craft, Health & Welness, Entertainment, Entertainment Music, Entertainment Sport, Direct, Digital Craft, Design en Film Craft.
Het gaat om in totaal 49 benoemingen op de genoemde shortlists, sommige cases zijn meermaals genomineerd. Zo staat bijvoorbeeld The mammoth meatball voor het merk Vow van onder meer de bureaus Wunderman Thompson en Wefilm verschillende keren in diverse categorieën op de shortlist.
Vanaf maandag 19 juni worden gedurende de week de andere shortlists en de winnaars van de verschillende categorieën druppelsgewijs bekendgemaakt. Het volledige overzicht van de eerste shortlist is hier te bekijken.
Dit zijn de Nederlandse genomineerden
Print & Publishing
-WeTransfer (media) met 'There's nothing comic about Dyslexia' voor Dyslexia Scotland.
Social & Influencer
-Wunderman Thompson Benelux (creatie), Ambassadors, Amp Amsterdam, The Sonic Branding Company, Monwest, Wefilm (productie) en For the right reason (pr) met The mammoth meatball voor Vow.
-C41 Amsterdam (productie), Boomerang Agency, Synsation en We are first (additional) voor Bar Experience van Heineken.
-Wefilm (creatie, postproductie, media en pr), Amp Amsterdam (productie en postproductie), Laser by Sony Amsterdam (postproductie) en Glasnost (pr) voor 'Don't miss a thing' van Interpolis.
Radio & Audio
-Publicis Groupe (creatie, media), Cake Film (productie), Public Audio (postproductie) met 'The Unforgettable 2 minutes' voor Nationaal Comité 4 en 5 mei.
PR
-Cloudfactory (creatie), Carli Hermes en Unit CMA (productie) met Truly Destroyed voor Dutch Salvation Army Reshare.
-Publicis Groupe Amsterdam (creatie, media en pr), MassiveMusic en Soundsright (additional) met Wikitruth voor Ukrainian Witness.
-Wink Amsterdam (additional) met Bring home the Bud voor Bud. (2x)
-Wunderman Thompson Benelux (creatie), Ambassadors, Amp Amsterdam, Monwest Amsterdam en Wefilm (productie) en For the right reasons (pr) met The mammoth meatball voor Vow. (2x)
-For the right reasons (pr) met Designed in Bangladesh, made in Europe voor EKN Footwear.
-Boomerang Agency (additional) met The Closer voor Heineken. (2x)
-Cloudfactory (creatie) en Carli Hermes (productie) met Truly Destroyed voor Dutch Salvation Army Reshare.
Outdoor
-Boomerang Agency (additional) met The Closer voor Heineken (4x)
-Sizzer Amsterdam (postproductie) met The Laundry Screen voor Prime Video
Media
-72andsunny (creatie) met Torrens of truth voor Nebo. (2x)
-For the right reaosns (pr) met Change the angle voor Lux
-TBWA\Neboko (creatie en productie), Loupe & Co (postproductie) met The impossible billboard voor Adidas.
Industry Craft
-Wetransfer Amsterdam (media) met There's nothing comic about dyslexia voor Dyslexia Scotland
-Antinomy Studio (productie) met Adlam, an alphabet to preserve a culture voor Microsoft (3x)
Health & Welness
-180 Amsterdam (creatie) en Wave Amsterdam (postproductie) met Water drinks Gatorade voor Gatorade.
Entertainment
-Sizzer Amsterdam (postproductie) met The Laundry Screen voor Prime Video.
Entertainment Music
-Magma Music Agency (postproductie) met The homecoming voor Home Centre.
Entertainment Sport
-TBWA\Neboko (creatie, productie, pr en additional), Audentity, De Grot, Kapsalon, Loupe & Co en The Panics (postproductie) en Mediacom (media) met X Speedportal Rick & Morty voor Adidas.
Direct
-C41 Amsterdam (productie), Boomerang Agency, Synsation en We are first (additional) met Bar experience voor Heineken.
-Boomerang Agency (additional) met The Closer voor Heineken (3x)
-For the right reasons (pr) met Change the angle voor Lux
-Wunderman Thompson Benelux (creatie), Ambassadors, Amp Amsterdam, Wefilm (productie) en For the right reasons (pr) met The mammoth meatball voor Vow (2x)
Digital Craft
-Dentsu Creative (creatie, productie, media, pr), Antifood, Blond Velvet, RESN (productie), Splash Studio's (postproductie) met Adobe x Bowie voor Adobe. (2x)
Design
-Akqa (creatie, productie), Calango en Nike (additional) met Curv Studio's voor Nike.
-Antinomy Studio (productie) met Adlam, an alphabet to preserve a culture voor Microsoft (2x)
-Wetransfer (media) met There's nothing comic about Dyslexia voor Dyslexia Scotland.
-Jam3 (productie) met I will always be me voor Dell
-Publicis Groupe (creatie, media, pr), Boomerang Agency, HUMNN, Massivemusic (productie), Neverland en Owow (postproductie), Futurefactor (pr) met The Dropstore voor Ministry of Foreign Affairs.
Film Craft
-Wieden+Kennedy (creatie) met Rise of the kids voor Nike.
Raw en MediaMarkt transformeren treinrit naar Cannes tot creatieve denktank
Raw, de brancheclub voor jonge creatieven, bezoekt Cannes dit jaar per trein. De groep van 30-minners bestaat uit een brede afvaardiging van de Nederlandse creatieve industrie. Zowel in functies als in type bureaus. Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft Raw een nieuw initiatief gelanceerd: de pitch in sneltreinvaart.
Tobias Vermeiren (bestuurslid bij Raw en strateeg bij Dentsu Creative): ‘Ieder jaar reizen we af naar het Cannes Lions Festival met 25 jonge talenten uit onze industrie. De reis wordt normaal gekenmerkt door wachtrijen, douane-checks en vliegtuigmodus. Echter, het reizen met de trein geeft ons de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. Een bijzondere pitch waarin we gezamenlijk een briefing voor MediaMarkt gaan kraken.' Lees hier meer.
14 Nederlanders in Cannes-jury
Dit jaar zijn veertien Nederlandse vakgenoten onderdeel van de jury van Cannes Lions. Het internationale reclamefestival wordt in Nederland vertegenwoordigd door de Orange Lions, bestaande uit Kerrie Finch en Kyra Roest. Zij stellen de Nederlandse jury ook samen.
Het gaat om de volgende juryleden:
Jury | Name | Title | Company | CL/Shortlist |
Direct | René Verbong | executive creative director | Dept | Shortlist |
Outdoor | Andrew Brunton | managing director EMEA | Billups | Shortlist |
PR | Jacqueline Bosselaar | ceo | HPB | Het PR Bureau | Shortlist |
Social & Influencer | Baba Touré | founder | Hammerfest | Shortlist |
Brand Experience & Activation | Ashley Knight | strategy director | Jam3 | Shortlist |
Film | Helen King | creative director | adidas | Shortlist |
Media | Isabelle Dacz | ceo | Wavemaker | Shortlist |
Creative B2B | Bas Korsten | global cco | Wunderman Thompson | CL |
Creative Commerce | Catherina Kowsoleea | head of global media management | Philips | CL |
Digital Craft | Lily Darby | senior director, creative studio & production | WeTransfer | CL |
Glass: The Lion for Change | Efrain Ayala | global creativity and diversity & inclusion director, marketing | Reckitt | CL |
Film Craft | Gijs Determeijer | film producer & partner | Halal | CL |
Entertainment Lion for Sport | Nadege Decastro | creative director | adidas | CL |
Entertainment | Kervins Chauvet | senior creative | Wieden+Kennedy Ams. | CL |
De 'shortlist'-jury heeft voorafgaand aan het festival cases beoordeeld, de CL-jury beoordeelt de laatste cases ter plekke in Cannes.
Kerrie Finch stelt dat 'diversiteit en inclusie' bij Cannes Lions tegenwoordig hoog op de agenda staat. 'Ook Kyra en ik maken ons hard voor een diverse jury. Net als vorig jaar is de helft van de Nederlandse juryleden vrouw of van kleur.'
Drie Nederlanders genomineerd voor Young Director Award
De shortlists van de Young Director Award zijn bekend. De prijzen voor 'rising young (advertising-)directors' worden op donderdag 22 juni tijdens het Cannes Lions-festival bekendgemaakt.
Er zijn dit jaar drie Nederlanders genomineerd; tweemaal Lotte van Raalte (zelfstandig, ex-Halal) voor 'Guerreras', Lisette Donkersloot (Caviar) voor 'Sihame' en Emma Branderhorst (Pink Rabbit) voor 'My mother and I'. Alle genomineerden zijn hier te bekijken.
Met name Emma Branderhorst is geen onbekende bij de Young Director Award. Vorig jaar won ze goud voor haar film Vlekkeloos.
Wie zijn de Canneshebbers dit jaar?
De redactie van Adformatie vroeg vier vooraanstaande vakgenoten vooruit te blikken op 'onze' kansen in Cannes dit jaar, te weten Jip van de Meent (Dentsu Creative), Jasper Korpershoek (Wunderman Thompson), Ana Henriques (TUI) en Matthieu Etienne (Superheroes). Nederlandse kanshebbers volgens ons panel zijn The Greatest, Last Photo, Last Performance en Bring Home The Bud. Lees hier meer.
JongeHonden viert 'alles wat niet stijf is' in Cannes
Ook dit jaar neemt bureau Artbox de communicatie voor het traditionele JongeHonden-feest op dinsdag in Cannes op zich.
Martijn Thijssen van Artbox: 'Wij doen al twintig jaar de communicatie voor het JongeHonden-feest dat traditiegetrouw op dinsdag plaatsvindt in Cannes. Maar als je wat ouder wordt, wil je iets meer aanjagen dan alleen maar tot 4 uur 's nachts bij The Gutter Bar hangen.'
Jip van de Meent, voorzitter JongeHonden: 'Het werkelijke nut van het feest is voor ons heel simpel: onze naam en waar we voor staan staande houden op internationaal niveau - op een plek met de meest geconcentreerde bende invloedhebbers. Wij laten weer even zien dat we bestaan, herinneren iedereen eraan wáár we voor staan, en als het goed is komt daar een gelijkgestemde roedel op af. Samen vieren we die avond alles wat niet stijf, geconformeerd en boring is in Cannes.' Lees hier meer.
Stay Grounded roept creatieve industrie op met trein naar Cannes te gaan
Het nieuwe initiatief Stay Grounded ziet het levenslicht. Het betreft een initiatief van Clear Music, WeFilm, AdGreen, We Are Raw en Jonge Honden, waarmee de creatieve industrie wordt opgeroepen om het jaarlijkse bezoek aan Cannes per trein te brengen, in plaats van met het vliegtuig. Ook de VIA en de Embassy of Dutch Creativity steunen het initiatief.
De initiatiefnemers geven het startschot door zelf 'het vliegtuig te laten staan' en roepen vakgenoten op om hetzelfde te doen. De ambitie is om minimaal één vliegtuig aan de grond te houden. Lees hier meer.
Dutch Digital Design organiseert bureausessie over AI en creativiteit
Dutch Digital Design organiseert in Cannes een ronde tafel-sessie waar sprekers van (Nederlandse) bureaus vakgenoten bijpraten over kunstmatige intelligentie (AI) en creativiteit. De ronde tafel sessie maakt onderdeel uit van de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity en vindt plaats op 21 juni. Lees hier meer.
Embassy of Dutch Creativity verhuist van strand naar 'statige villa' in Cannes
De Embassy of Dutch Creativity maakt dit jaar wederom zijn opwachting in Cannes tijdens het jaarlijkse Festival of Creativity. Anders dan voorgaande jaren betrekt de 'gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie' dit jaar een 'statige villa' waarmee het zich profileert als 'ambassade voor Nederlandse creativiteit'.
De handelsmissie is dit jaar van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni direct achter het Carlton Hotel aan de Boulevard de la Croisette te vinden. Het is voor het eerst sinds de eerste editie in 2015 dat de Embassy níet op het strand of de boulevard gevestigd is. Met de nieuwe locatie breidt de Embassy bovendien uit van een oppervlakte van 80 naar 260 vierkante meter en kan er zowel binnen als buiten en 's avonds geprogrammeerd worden. Lees hier meer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!