Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK over de periode juli/augustus.
Marktleider Radio 538 - die een wederom opvallende zomercampagne voerde - komt uit op 18,5 procent marktaandeel (was 17,5, index 106). De nummer 2 Qmusic groeit door naar 14,4 (was 14,1, index 102). Derde zender NPO 3FM blijft fors dalen in marktaandeel, naar 10,4 (was 13,4, index 78). Mediabureau Vizeum concludeerde onlangs dat de verjonging van de zender het afgelopen jaar mislukt is. Gisteren werd bekend dat dj Giel Beelen stopt met zijn ochtendprogramma.
Vierde zender is Sky Radio met 9,0 (was 9,4, index 96). Flinke groei is er voor NPO Radio 2 (van 7,3 naar 8,4, index 115) en Radio 10 van 5,6 naar 6,2 (index 111).
EPower gaat van 5,4 naar 5,6 (index 104) en ORN van 2,3 naar 3,3 (index 143).
In de zomermaanden is er ook altijd groei voor sportzender Radio 1. Deze keer ging het publieke station van 3,3 naar 3,7 (index 112).
10+
In 10+ blijft Radio 538 ruim marktleider met een groei in aandeel van 11,3 naar 12,2 (index 108). ORN groeide in aandeel van 9,6 naar 10,5 (index 109). Ook de nummer 3 Sky Radio ziet groei: van 9,2 naar 9,4 (index 102).
Groei marktaandeel Radio 538 en Qmusic in de zomer
Ook groei voor regiozenders van EPower en ORN in de doelgroep 20-49.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement