Voor het volgende nummer van het tijdschrift Creatie is de redactie op zoek naar de beste afgekeurde ideeën en projecten van creatieven. Daartoe organiseert het aanstaande dinsdagavond een auditie in Pakhuis de Zwijger. Tijdens deze auditie wordt gekeken welke droomadvertenties het alsnog verdienen om het levenslicht te zien. Fotograaf en regisseur Paul D. Scott is gasthoofdredacteur en bedenker van het idee en Adobe/Behance zijn als ambassadeur van creativiteit 'partners in crime'.
Paul D. Scott (Fotograaf/regisseur) en Nils Adriaans (hoofdredacteur Creatie) werken samen met Adobe Benelux om de beste onontdekte ideeën van de industrie te laten zien, en willen op deze manier creativiteit promoten en vieren. Voor het blad Creatie zal een team van influencers dinsdag 28 april om 20.00 uur een aantal goede ideeën of projecten selecteren die werden afgekeurd, uitgelachen of gewoon genegeerd, maar nog steeds bestaan op post-its, in een folder of in de cloud.
De mooiste pareltjes worden getoond in Creatie en sommige zullen zelfs geproduceerd worden door Scott.
Deelnemers doen er goed aan om alvast na te denken over de volgende vragen:
- Wat was de briefing?
- Wat was het idee?
- Hoe zou het worden uitgevoerd?
- Waarom is het afgekeurd?
- Waarom moet dit idee worden uitgevoerd?
- Als we het hebben over de instrumenten of workflow, wat zie jij dan als het verborgen pareltje?
- Hoe zou je de volgende zin afmaken: Adobe was mijn redder in nood toen …
Alle inzendingen worden alleen gebruikt voor beoordeling. Er zal niks mee gedaan worden zonder toestemming van de bedenker en natuurlijk gaan de credits naar de bedenker.
Wil je aanwezig zijn? RSVP dan naar: creatie@pdscott.com
Foto: Paul D. Scott, Holy Smoke, 2014
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!