Hier kun je als merk prima op inspelen door branded entertainment aan te bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een korte film. Op deze manier kun je positieve emoties, die mensen ervaren tijdens het bekijken van zo’n film, aan je merk verbinden. De volgende tips helpen je om branded entertainment succesvol in te zetten.
Geef het publiek wat ze wil!
Zorg dat je de behoeften, waarden en aspiraties van je consument begrijpt. Voor reclames geldt dat mensen ze niet altijd leuk hoeven te vinden om erdoor beïnvloed te worden. Meestal kijken ze de reclames omdat ze er iets voor terugkrijgen. Met branded content is dat anders. Deze moet van zichzelf voldoende aansprekend zijn. Branded entertainment moet de amusementswaarde hebben van een film, maar het effect van een reclame.
Zorg dat je content past bij je merk
Om je content te koppelen aan je merk moet je begrijpen wat mensen denken of voelen bij jouw merk. Ken hun associaties, verhalen en herinneringen. Ontwikkel vervolgens content die dit beeld bevestigt of op de juiste manier bijstelt.
Zorg dat je doelgroep branded content opmerkt
Weet waar je doelgroep is, hoe ze omgaan met mediakanalen en -platforms en waar ze je merk verwachten. Zorg dat je je content juist op die plekken aanbiedt.
Creëer online en offline buzz
Het delen van branded content online is niet voldoende. Zorg ervoor dat er ook offline discussies ontstaan, blog posts worden geschreven en artikelen worden gepubliceerd. Kortom; creëer buzz rond je branded content!
Wil je meer weten over hoe je branded content succesvol inzet? Download dan het Ipsos thought piece Notajoke. Branded Entertainment Oscar Style. Hierin worden de succesfactoren van branded content toegelicht aan de hand van een praktijkcase over Wal-Marts meest recente branded video.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!