Instant Magazine is een content marketing platform waarmee je als marketingcommunicatie professional snel en eenvoudig digitale relatiemagazines, brochures, rapportages en meer kunt creëren. Gepersonaliseerd, volledig meetbaar en met een perfecte lezerservaring op elk apparaat. De nieuwe Drag & Drop-editor maakt werken met Instant Magazine nóg eenvoudiger.
De in Amsterdam gevestigde scale-up groeit sinds de oprichting in 2014 in rap tempo. Begonnen met twee man telt het bedrijf nu 50 medewerkers en beschikt het over vestigingen in Londen en New York. Het klantenbestand telt ruim 1200 organisaties, waaronder grote merken als Disney, Philips, Volvo, PwC en gerenommeerde bureaus zoals Williams Lea Tag en DDB.
Drag & Drop-editor
Waarom kiezen bovengenoemde organisaties voor Instant Magazine? Daan Reijnders, CEO: ‘Hier zijn veel argumenten voor te benoemen, te beginnen bij het gebruiksgemak. Zo hebben we onlangs een volledig nieuwe Drag & Drop-editor gelanceerd. Deze editor maakt het voor marketingcommunicatie professionals nog makkelijker om prachtige communicatiemiddelen te creëren, zonder tussenkomst van designers en developers. Denk hierbij aan relatiemagazines, brochures, whitepapers, jaarverslagen en meer. We hebben zelf een Instant Magazine gepubliceerd waarin we de voordelen van de Drag & Drop-editor nader toelichten. Het is echt te gek om te zien hoe positief onze gebruikers hierop reageren.’
Meten is weten
De krachtige user interface is slechts een van de voordelen van Instant Magazine. Joost Galama, CTO: ‘Publicaties die je maakt met Instant Magazine zijn volledig meetbaar, in tegenstelling tot hun voorganger: de pdf’s. Zo kun je bijvoorbeeld de gemiddelde leestijd zien de engagement per pagina meten en heb je nog veel meer statistieken tot je beschikking. Met deze inzichten meet je het succes van je publicatie en weet je ook meteen waar je aan kunt werken om de volgende editie nog beter te maken.’
Iedere publicatie volledig gepersonaliseerd
Galama: ‘Naast de meetbaarheid is ook personalisatie een belangrijk voordeel. Je kunt, wanneer je bijvoorbeeld een whitepaper hebt gepubliceerd, de lezer laten inloggen met een LinkedIn-profiel. Op basis van de verkregen persoonsgegevens wordt de publicatie aangepast op het profiel van de lezer. Een voorbeeld hiervan is dat je de content van publicaties kunt verrijken met persoons- en bedrijfsnaam, maar ook pagina’s kunt uitsluiten, gebaseerd op de branche van het LinkedIn-profiel.’
Optimale gebruikservaring
Voor de lezer garandeert Instant Magazine een optimale lezerservaring op ieder apparaat. Reijnders: ‘We combineren de techniek van een website met het gevoel van een magazine’. Met Instant Magazine vertel je je verhaal op een andere manier. Een manier die easy to digest is, ongeacht het apparaat waarmee je de publicatie bekijkt.’
10 procent van de wereldbevolking bereiken
‘Onze BHAG – Big Hairy Audacious Goal – is om in 2030 minstens 10 procent van de wereldbevolking bereikt te hebben met een Instant Magazine’, besluit Reijnders. ‘We hebben onlangs de mijlpaal van 10 miljoen unieke lezers bereikt. Ja, we hebben nog een lange weg te gaan, maar werken er hard aan om dit samen met onze klanten en partners te realiseren!’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!