(interview) Hoyhoy over de aard van Aart en het verdienmodel…

10 april is de financiële webwinkel hoyhoy.nl gelanceerd. Voor de lancering van hoyhoy.nl werd een compleet nieuwe merknaam, logo en visuele identiteit ontwikkeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook werd ook de website geoptimaliseerd. Voor campagne en identiteit tekende DDB & Tribal Amsterdam. Met Aart in de hoofdrol gaat hoyhoy.nl de wereld van het selecteren van een geschikte verzekering behoorlijk ondersteboven keren. Marketing director Nicky Claeys over het product, de prijs, de plaats en de promotie van een nieuwkomer in een drukke markt: ‘We zetten een volledig geïntegreerde campagne neer, en dat tikkeltje onconventioneel.’

Jullie zijn als nieuwe partij voortvarend van start gegaan met een flinke . Wie zijn de mensen ‘achter’ hoyhoy?
De drijvende kracht achter hoyhoy.nl is onze oprichter Erik Hordijk. Hij streeft er al meer dan tien jaar voor om de Nederlandse verzekeringsmarkt transparanter te maken. Hij is nog steeds de hoeksteen van het  bedrijf en huidige directeur. Hij heeft mij ook geïnspireerd.

Want u bent redelijk nieuw bij Hoyhoy?
Zelf ben ik vanaf vorige zomer betrokken bij hoyhoy.nl, met het doel een sterk merk op te bouwen dat mensen aanspreekt . Ik ben een echt marketingdier en heb brede marketing ervaring in brand- en productmanagement,  marketingcommunicatie en online marketing, zowel in binnen- als  buitenland, in de telecom, high-tech en FMCG sector, onder meer bij Philips, Sony Ericsson en Procter & Gamble. Toen ik de kans kreeg om als marketeer, vanaf nul, een geheel nieuw merk daadkrachtig op te bouwen, heb ik geen moment getwijfeld. Hoe vaak krijg je die kans en ook de middelen om dit in de praktijk om te zetten en er een succes van te maken? Dat is toch de droom van iedere marketeer? Het is verfrissend en ongelooflijk motiverend. Je hebt er een gezonde portie lef voor nodig en een fantastische directeur zonder koudwatervrees.

Aantrekkelijke, maar ook vrij lastige branche om toe te treden. Wat maakt Hoyhoy anders dan de ‘anderen’, wat is uw USP?
Hoyhoy.nl streeft ernaar de makkelijkste financiële webwinkel te zijn. Onze missie is de Nederlandse verzekeringsconsument duidelijk te maken dat verzekeren niet moeilijk, complex of tijdrovend hoeft te zijn. Het kan ook makkelijk, snel en relaxed.  Wij willen de drempel om daadwerkelijk actie te nemen zo laag mogelijk maken. Bij hoyhoy.nl ben je daarom altijd van een aantal zaken verzekerd. Je kunt bij ons niet alleen vergelijken, maar ook direct kopen. Dat bespaart een hoop gedoe. Daarnaast krijg je bij hoyhoy.nl de verzekering altijd tegen de laagste prijs. We geven een laagsteprijsgarantie.  Je krijg het verschil van ons terug als je ergens anders dezelfde verzekering tegen een lagere prijs ziet. We hebben daarom ook een super intuïtieve website waar mensen makkelijk de voordeligste verzekering kunnen vinden en afsluiten;  en we bieden een gratis opzegservice aan: mochten er dan nog vragen zijn, dan staan onze verzekeringsexperts – met decennia aan verzekeringservaring – ook voor je klaar voor extra advies.

Welke marketingmiddelen zetten jullie het komend jaar in om in de gunst van de klant te komen?
We zetten een volledig geïntegreerde campagne neer, met brede massamediale inzet, startend met tv en radio, en ondersteund door online, social media en PR. Vanaf deze week verschijnt Aart op de buis, en je zult hem dit jaar volop tegenkomen. Daarnaast is Aart druk bezig met allerlei zaken, hij reist veel en heeft zijn eigen wereldje, dus het zou me niet verwonderen als we hem hier en daar zien opduiken. Maar  veel kan ik daar nog niet over zeggen. Misschien moet je hem dat zelf eens vragen. Hij komt af en toe binnenwippen bij ons, op Facebook. Ik ben zelf rotsvast overtuigd van de meerwaarde van een multi-mediale aanpak en een goeie dialoog met de klanten, dus dat doen we sowieso. En dat tikkeltje onconventioneel, dat zul je ook in onze marketing terug zien komen.

De keuze voor Aart is natuurlijk opmerkelijk en grappig gevonden. Hoe zijn jullie daartoe gekomen?
Ons doel was een creatief platform te vinden dat emotioneel aanspreekt en waar we langdurig op kunnen bouwen, dus niet voor een eenmalige campagne. Iets onderscheidends in ieder geval dus, en met gepaste attitude. Onconventioneel dus, maar ook aansprekend, intelligent en met gevoel voor humor. En ook passend bij het bieden van een ander perspectief, bij het op zijn kop zetten van de markt. En zo kwamen we bij Aart, onze luiaard. Hij leeft ondersteboven, wat al meteen een goeie link is. Daarnaast is er natuurlijk de parallel met het gemak zoeken.

Want wat is Aart?
Je zou simpelweg kunnen zeggen dat Aart enkel lui is, want dat zit in zijn natuur. Dat is echter te gemakkelijk. Aart denkt na. Hij begrijpt niet dat men zich tegenwoordig zo druk maakt over van alles. Hij is slim genoeg, maar hij houdt er gewoon niet van als dingen onnodig ingewikkeld zijn. Waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan? Aart houdt van efficiëntie: maximale resultaten behalen met minimale inspanning.. En daarin zit het andere bruggetje naar hoyhoy.nl. Via hoyhoy.nl kun je maximaal resultaat behalen, zonder daar veel moeite voor te doen. Verzekeringen vergelijken op hoyhoy.nl is immers heel makkelijk en je kunt er honderden euro’s mee besparen.

Het verdienmodel achter vergelijkingssites is vaak wat onduidelijk voor consumenten. Hoe transparant bent u daarover in uw communicatie?
Dat is heel simpel. Hoyhoy.nl is een financiële webwinkel waar je verzekeringen kan vergelijken en afsluiten.  We zijn een commerciële partij, net zoals de meeste online winkels. Wij krijgen een vergoeding van de verzekeraar voor het sluiten van verzekeringen. We zijn echter niet in handen van een verzekeraar, dus onze vergelijkingen komen objectief tot stand, op basis van jouw profiel en keuzes.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie