Waarom ging Startpagina.nl over tot integratie van GoeieVraag.nl?
Merel: “Met GoeieVraag erbij versterkt Startpagina.nl zich op een voor de bezoeker herkenbare manier. Startpagina.nl is er altijd geweest om mensen te helpen op een overzichtelijke en informerende wijze. Daar sluit GoeieVraag als kennisdatabank vol met gecategoriseerde vragen en antwoorden perfect op aan. Inmiddels is GoeieVraag onderdeel van de sitestructuur van Startpagina.nl geworden. Het domein Goeievraag.nl is overgegaan naar Startpagina.nl/v. De topnavigatie van Startpagina is aangepast, waarbij de inmiddels drie onderdelen van de site: Startpagina, Thema’s (voorheen Dochters) en GoeieVraag prominent naar voren komen.”
Wat zijn de eerste resultaten na de integratie?
Merel: “De content van GoeieVraag blijkt op het Startpagina.nl domein dermate meer waarde te hebben dan op de zelfstandige titel, dat Startpagina.nl is gestegen naar een #5* positie in zichtbaarheid binnen zoekmachines Nederland. Dat was voorheen #10. De top 4 wordt alleen nog ingenomen door in Nederland actieve grote internationale spelers als Wikipedia, Youtube, Facebook en Twitter. Daarnaast is het unieke bereik van Startpagina fors gestegen. Uit het online bereiksonderzoek van GFK, de GFK DAM top 50**, stijgt Startpagina in de maand augustus 2016 naar #22 met een bereik van ruim 4.590.000 unieke bezoekers. Voorheen stond Startpagina op #37.”
* Bron: SearchMetrics.com
** Bron: GFK DAM top 50
Wat heeft Startpagina.nl/v adverteerders te bieden?
Floris: “Startpagina.nl is voor de adverteerdersmarkt altijd een interessant en effectief platform geweest. Door het hoge aantal dagelijks terugkerende bezoekers biedt Startpagina.nl hen nameljk de mogelijkheid snel bereik op te bouwen binnen een groep internetters met een grote koopintentie. Dit bereik breiden we met GoeieVraag alleen maar uit. Daarnaast zijn diverse nieuwe proposities in ontwikkeling. Zo zal het voor adverteerders mogelijk worden om een categorie binnen Startpagina.nl/v te sponsoren en kan Startpagina.nl relevante commerciële content in de context van de vragen over bijvoorbeeld zorg, financien en reizen gaan tonen. Ook behoort een eigen adverteerderspagina op Startpagina.nl/v tot de mogelijkheden. Hierop kan de adverteerder zelf antwoorden op gestelde vragen over zijn merk en/of producten geven, waardoor Startpagina.nl een mooi platform voor adverteerders kan zijn om echt in contact te komen met klanten. Verder biedt de data over onze gebruikers kansen om personalisatie en gerichtere targeting toe te passen. Een vraag als ‘Hoe houd ik mijn zolderkamer koel?’ biedt veel meer intentinformatie dan een eerder algemene zoektrend in onze data zoals ‘airco’. Hierdoor zijn we in staat de gebruiker nog beter van een oplossing te voorzien of revelante adverteerders te verbinden aan een gebruiker.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!