Premium

3sixtyfive treedt toe tot Endeavour Group

Haarlemse bureaugroep groeit uit tot zes bureaus op één locatie.

De aansluiting van 3sixtyfive werd vorige week bekend gemaakt tijdens een evenement voor klanten en relaties.

Nadat het influencer marketing bureau eind vorig jaar is ingetrokken bij de Endeavour Group is de integratie sinds dit jaar officieel. Oprichter John Meulemans blijft leiding geven aan het bureau dat intensief gaat samenwerken met andere bedrijfsonderdelen, echter met behoud van eigen identiteit.

Met de aansluiting van 3sixtyfive groeit de Endeavour Group naar een bureaugroep van zes bureaus die zijn ondergebracht in een voormalige textielfabriek in Haarlem. In totaal werken er zestig mensen die werken voor klanten als Sandd, Toyota, Aalberts Industries,  Nederlandse Skivereniging, Brunotti, Kia, Basic Label en History.

Naamsbekendheid

Ondanks de omvang zullen weinig mensen van de Endeavour Group gehoord hebben, maar dat is volgens oprichter en managing partner Mike van der Wallen omdat de groep tot op heden niet als merk naar buiten is getreden. Het is ook niet de bedoeling om dit te gaan doen. De identiteit van de afzonderljike leden in de groep staat voorop.

Endeavour Group is ontstaan vanuit Pixelindustries, een digital agency dat vijftien jaar geleden werd opgericht.  De afgelopen jaren zijn daar geleidelijk aan onderdelen aan toegevoegd, te beginnen met online marketingbureau DBOM (specialist op het gebied van online vindbaarheid (seo, sea), web-analytics en conversieoptimalisatie) en Hellodialog (email marketing).

Om verdere groei te faciliteren werd drie jaar geleden de Endeavour Group opgericht. Hierin zijn ook Brewwwers (webdesign en development voor Wordpress) en Mad, Math & Mates (merkpositionering en strategie) opgenomen. En sinds begin dit jaar dus ook 3sixtyfive. ‘Daarmee hebben we nu een volwaardige groep voor geïntegreerde online marketingcommunicatie’, aldus Van der Wallen, die leiding geeft aan de groep.

Van der Wallen benadrukt dat de Endeavour Group is ontstaan uit vragen van klanten. &;Stap voor stap zijn we gegroeid naar een one-stop-shop voor geïntegreerde marketingcommunicatie.&;

Verschil

Alle bureaus zjin samengebracht op één locatie. Dit vereenvoudigt de samenwerking, maar de focus is gericht op behoud van de eigen identiteit en de afzonderlijke specialismen. &;Want daar wordt het verschil gemaakt,&; weet Van der Wallen. &;Een gezamenlijke propositie aanbieden is leuk, maar de specialisten doen het werk.&;

Meulemans: ‘In de paar maanden die we hier nu zitten, hebben we ervaren dat het ook echt zo werkt. Een klant kan ervoor kiezen om met één van de specialisten samen te werken. Maar als het om een groter project waarvoor meer disciplines nodig zijn, kunnen we een team samenstellen dat over de bureaus heen kan werken.&;

Van der Wallen: ‘Niemand hoeft iets af te nemen bij een van de andere bureaus. Maar als jij serieus bezig bent met online marketing, zit het er dik in dat je vroeg of laat bij die andere onderdelen terecht komt.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie