Overslaan en naar de inhoud gaan

Twijfel over meedraaien op strategisch niveau

De communicatieprofessional wint terrein. Communicatoren schuiven op naar een strategischer positie, dichter bij de top van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks het feit dat communicatieadviseurs terrein winnen heerst er twijfel over de vraag of zij op strategisch niveau mee kunnen draaien. Uit het onderzoek blijkt dat (junior)communicatiemensen steeds minder over de grenzen van hun eigen vak heen kunnen kijken. Dat was in het verleden anders, omdat communicatieprofessionals toen vooral uit andere vakgebieden kwamen, stelt een van de ondervraagde managers.
De afstand tot de top mag dan kleiner worden, de kloof tussen communicatoren en de werkvloer blijft groot. Communicatieprofessionals hebben de neiging om te veel in hun eigen wereldje te opereren. Er is een grotere inhoudelijke betrokkenheid van interne opdrachtgevers gewenst. Bovendien neemt het belang van interne communicatie toe.

related partner content for mobile comes here

Accountability
De druk vanuit de top om de toegevoegde waarde van communicatieafdelingen inzichtelijker te maken groeit. Uit het Berenschot-trendonderzoek blijkt dat de meeste communicatieprofessionals nog niet goed raad weten met deze vraag naar accountability.
Het verlagen van de budgetten van communicatieafdelingen heeft niet alleen negatieve effecten. Afdelingen worden er vaak creatiever en scherper door en/of concentreren zich meer op hun kerntaak, adviseren. De uitvoering wordt vaker uitbesteed.
Het belang van social media groeit, maar voor velen is het nog een ‘ver van mijn bed show’. De inzet van deze nieuwe media wordt vaak ervaren als een doel op zich, terwijl het een middel moet zijn om de organisatiedoelen dichterbij te brengen. Social media gebruiken als bezuinigingsmethode blijkt een illusie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in