'Meeste producten in supermarkt unfair'
Fairfood komt tot de conclusie dat veel producten niet deugen, na eigen onderzoek. Ze spoort consumenten aan 'eerlijke' producten te kopen. Zo blijkt het Franse kaasje brie in geen enkele supermarkt fair te zijn en ook de meeste cashewnoten en eieren krijgen niet de goedkeuring van Fairfood.
De in supermarkten verkochte koffie is in de meeste gevallen 'fair'. Dat geldt bijvoorbeeld voor de huismerken van Albert Heijn en C1000. Fairfood baseerde zijn oordelen op de informatie die Nederlandse voedsel- en drankbedrijven verstrekten over hun aan supermarkten geleverde producten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSupermarkten zeggen het initiatief van Fairfood te waarderen, maar zij kunnen zich niet vinden in de systematiek die de organisatie hiervoor gebruikt. ‘Ze richt zich op individuele producten en vraagt supermarkten om per product een vragenlijst in te vullen. Wanneer de vragenlijst niet wordt ingevuld of niet voldoet aan de systemen die Fairfood hanteert, krijgen de producten de beoordeling 'unfair'. Ook houdt Fairfood bij haar onderzoek geen enkele rekening met andere systemen of certificeringen die door supermarkten worden gebruikt’, zo luidt de kritiek van supermarktorganisatie CBL.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid