Overslaan en naar de inhoud gaan

Luister naar de markt

Vergeet brutowinst of cashflow als doorslaggevende factoren voor de waarde van een onderneming. Marktoriëntering, dáár draait het om.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat moet je doen om de beurskoers van je bedrijf op te stuwen? Investeren in marketing. Of liever: in marktgerichtheid. Uit Duits onderzoek blijkt dat de best presterende ondernemingen écht relevante informatie uit de markt weten te filteren en daar vervolgens adequaat naar handelen door innovatieve producten te leveren en te promoten. Bijkomende succesfactoren zijn gemotiveerde en betrokken medewerkers en - ja hoor - totale inzet van het topmanagement.

related partner content for mobile comes here

Hetzelfde onderzoek heeft nog meer interessante uitkomsten. Zo blijkt het niet te kloppen dat kleine ondernemingen dichter bij de klant te staan dan grote. Hoe groter het bedrijf, hoe sterker de marktgerichtheid. Het onderzoek spreekt ook tegen dat er in een krimpende markt geen eer te behalen valt en dat de marktoriëntering in hightechmarkten of bepaalde branches per definitie hoger is.

bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in