Luister naar de markt
Wat moet je doen om de beurskoers van je bedrijf op te stuwen? Investeren in marketing. Of liever: in marktgerichtheid. Uit Duits onderzoek blijkt dat de best presterende ondernemingen écht relevante informatie uit de markt weten te filteren en daar vervolgens adequaat naar handelen door innovatieve producten te leveren en te promoten. Bijkomende succesfactoren zijn gemotiveerde en betrokken medewerkers en - ja hoor - totale inzet van het topmanagement.
Hetzelfde onderzoek heeft nog meer interessante uitkomsten. Zo blijkt het niet te kloppen dat kleine ondernemingen dichter bij de klant te staan dan grote. Hoe groter het bedrijf, hoe sterker de marktgerichtheid. Het onderzoek spreekt ook tegen dat er in een krimpende markt geen eer te behalen valt en dat de marktoriëntering in hightechmarkten of bepaalde branches per definitie hoger is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spottabron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid