Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat arme klanten niet links liggen

Als we consumenten verdelen naar inkomen, met A als de rijkste en E als de armste, dan valt 30% van de bevolking in de D’s en E’s.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zonder geld kun je niet kopen en het verleiden van arme mensen om zich in de schulden te steken krijgt al gauw een vieze bijsmaak. Wat is wijsheid? Laat arme klanten niet links liggen, want dat kost kansen. Houd wel rekening met hun bestedingsmogelijkheden. Hebben ze echt grote schulden met weinig inkomen dan is het beter ze te vermijden, maar het is niet nodig om ‘voor hen te denken’.Verdiep je in wensen en bestedingspatronen. Sommige producten kopen zij even vaak als mensen met veel geld, denk aan wasmiddelen. Consumenten met weinig geld blijken behoorlijk trouw aan eenmaal gekozen merken, dat maakt het wel moeilijker om ze te verleiden tot switchen. Realiseer je tenslotte dat D’s en E’s gemiddeld wat meer tv kijken en dat het meestal vrouwen zijn die de portemonnee beheren als er weinig in zit.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in