Kort werkt meestal niet
Het leuke aan media-onderzoek is dat er langzaam maar zeker steeds meer bekend en bewezen wordt. We mogen nu bijvoorbeeld wel aannemen dat de huidige trend om te besparen op mediabudgetten door kortere commercials te plaatsen, niet zo goed werkt. Was een lengte van dertig seconden lang de standaard, nu komen steeds meer adverteerders met spotjes van twintig of vijftien seconden. Lekker goedkoop inderdaad, maar de effectiviteit wordt er wel minder door, zo blijkt uit onderzoek.
Natuurlijk werkt het soms wel degelijk, maar dan moet de executie van de commercial wel erg goed zijn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEn het ideale aantal plaatsingen? De Brit Jones heeft al aangetoond dat je soms met één plaatsing het beoogde reclame-effect kunt bereiken. Gevestigde merken kunnen volstaan met de relatief goedkope planning van één contactmoment per week, stelt Ephron. Anderen zeggen dat merken alleen al uit defensieve overwegingen moeten streven naar drie tot vier contactmomenten per week. De concurrentie zit immers ook niet stil en het geheugen is (helaas) feilbaar.
<#FONT SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid