Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort werkt meestal niet

Voer voor mediaplanners: met korte commercials verlies je aan effectiviteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het leuke aan media-onderzoek is dat er langzaam maar zeker steeds meer bekend en bewezen wordt. We mogen nu bijvoorbeeld wel aannemen dat de huidige trend om te besparen op mediabudgetten door kortere commercials te plaatsen, niet zo goed werkt. Was een lengte van dertig seconden lang de standaard, nu komen steeds meer adverteerders met spotjes van twintig of vijftien seconden. Lekker goedkoop inderdaad, maar de effectiviteit wordt er wel minder door, zo blijkt uit onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk werkt het soms wel degelijk, maar dan moet de executie van de commercial wel erg goed zijn.

En het ideale aantal plaatsingen? De Brit Jones heeft al aangetoond dat je soms met één plaatsing het beoogde reclame-effect kunt bereiken. Gevestigde merken kunnen volstaan met de relatief goedkope planning van één contactmoment per week, stelt Ephron. Anderen zeggen dat merken alleen al uit defensieve overwegingen moeten streven naar drie tot vier contactmomenten per week. De concurrentie zit immers ook niet stil en het geheugen is (helaas) feilbaar.

< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in