Overslaan en naar de inhoud gaan

Industrieel toerisme voor een beter stadsimago

Industrieel toerisme kan bijdragen aan het imago van steden en ondernemingen. Vooral voor bedrijven die zich op consumenten richten zijn er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Alexander Otgaar in zijn proefschrift Industrial Tourism. Where the Public Meets the Private, waar hij aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op is gepromoveerd.

related partner content for mobile comes here

Industrieel toerisme is een veelomvattend begrip. Bekende voorbeelden zijn bedrijfsbezoeken aan een werf, een brouwerij of een fabriek. Bedrijven zijn over het algemeen niet actief bezig met industrieel toerisme. Het is bijvoorbeeld wel vaak mogelijk een bedrijfsbezoek te brengen, maar alleen als erom gevraagd wordt.

Otgaar adviseert steden industrieel toerisme actief in te zetten als citymarketing-instrument, maar dan moet het wel aansluiten bij het imago dat de stad wil uitstralen. Rotterdam wil zichzelf op de kaart zetten als duurzame stad, daarbij past bijvoorbeeld wel het openstellen van de waterzuivering naast de Brienenoord, maar niet snel een bezoekerscentrum bij een kolencentrale op de Maasvlakte, schetst Otgaar.

Verder zouden gemeenten bij de ontwikkeling van bedrijventerreinen rekening moeten houden met industrieel toerisme. Bijvoorbeeld door bedrijven te stimuleren om faciliteiten te bieden voor bezoekers of om voorzieningen aan te brengen in de vorm van borden, wegwijzers en infopanelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in