Overslaan en naar de inhoud gaan

Belg Vandermeersch hoofdredacteur NRC

De Belg Peter Vandermeersch wordt de hoofdredacteur van NRC Handelsblad en NRC Next.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandermeersch werd in 1998 hoofdredacteur van De Standaard. Hij wist in een dalende markt de oplage te laten stijgen van 75.000 naar 93.000 verkochte kranten per dag. Verder wist hij het lezerspubliek van De Standaard te verjongen.

Bij NRC Handelsblad is de situatie vergelijkbaar: dalende oplages, een verouderend lezerspubliek en de opkomst van digitale media. Vandermeersch zei eerder dat kranten zich meer zouden moeten toeleggen op context en duiding in plaats van het brengen van nieuws. Bij NRC Handelsblad mist hij nu 'het frisse dat NRC.Next kenmerkt'.

Birgit Donker stapte op als hoofdredacteur van de krant vanwege een meningsverschil over de koers van moederbedrijf NRC Media. Ook uitgever-directeur Gert-Jan Oelderik vertrok.

Bron: NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in