B-to-b marketeers verhogen online budgetten
Bedrijven in de industriële sector spenderen meer aan marketing en geven daarnaast een groter deel van het budget aan online marketing.
Aldus GlobalSpec in de '2007 Industrial Marketing Trends Survey', een trendonderzoek naar de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
55 procent van alle respondenten antwoordden dat hun bedrijf in 2007 meer uitgeeft aan marketing dan in 2006. Slechts 10 procent antwoordde minder uit te geven.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAndere uitkomsten:
- 61 procent van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. 5 procent zegt dat het online deel juistminder is dan in 2006.
- 37 procent zegt tenminste eenderde van hun marketingbudget online willen besteden
- Social media heeft de industriële sector nog niet bereikt. Minder dan 10 procent verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs en podcasts.
Eerder vond GlobalSpec dat 91 procent van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan 6 uur per week online werkzaam is.Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid