Overslaan en naar de inhoud gaan

B-to-b marketeers verhogen online budgetten

Bedrijven in de industriële sector spenderen meer aan marketing en geven daarnaast een groter deel van het budget aan online marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus GlobalSpec in de '2007 Industrial Marketing Trends Survey', een trendonderzoek naar de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.

related partner content for mobile comes here

55 procent van alle respondenten antwoordden dat hun bedrijf in 2007 meer uitgeeft aan marketing dan in 2006. Slechts 10 procent antwoordde minder uit te geven.

Andere uitkomsten:

  • 61 procent van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. 5 procent zegt dat het online deel juistminder is dan in 2006.
  • 37 procent zegt tenminste eenderde van hun marketingbudget online willen besteden
  • Social media heeft de industriële sector nog niet bereikt. Minder dan 10 procent verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs en podcasts.

Eerder vond GlobalSpec dat 91 procent van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan 6 uur per week online werkzaam is.Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in