
Aldus GlobalSpec in de '2007 Industrial Marketing Trends Survey', een trendonderzoek naar de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.
55 procent van alle respondenten antwoordden dat hun bedrijf in 2007 meer uitgeeft aan marketing dan in 2006. Slechts 10 procent antwoordde minder uit te geven.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWAndere uitkomsten:
- 61 procent van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. 5 procent zegt dat het online deel juistminder is dan in 2006.
- 37 procent zegt tenminste eenderde van hun marketingbudget online willen besteden
- Social media heeft de industriële sector nog niet bereikt. Minder dan 10 procent verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs en podcasts.
Eerder vond GlobalSpec dat 91 procent van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan 6 uur per week online werkzaam is.Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee