Fifa start eigen marketingafdeling


Vorige week verklaarde een Zwitserse rechtbank de ISMM-groep failliet. Het moederbedrijf van ISL tekende echter beroep aan, waarin volgende week een uitspraak zal komen. Volgens eigen voorspellingen zal een faillissement van ISMM de Fifa bij het WK van 2002 niet meer kosten dan zo'n 60 miljoen gulden.Daarentegen verwacht de voetbalbond een meeropbrengst van rond de 150 miljoen gulden van de verkoop van televisierechten voor dit titeltoernooi in Zuid-Korea en Japan.
De oprichting van een eigen marketingafdeling, onder de naam Fifa Marketing AG, is voorlopig slechts een preventieve maatregel. Tot het definitieve faillissement van de ISMM-groep zijn de marketingrechten van onder meer de WK's voetbal van 2002 en 2006 nog in handen van ISL.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNaast de voetbalrechten heeft ISL de marketingrechten in het mannentennis gekocht voor ruim 2,5 miljard gulden. Daarvan mogen zij de komende tien jaar de inkomsten incasseren. Bovendien kocht het bureau voor 180 miljoen gulden de marketingrechten van de Braziliaanse voetbalclubs Flamengo en Gremio. (bron: Trouw)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid