Overslaan en naar de inhoud gaan

Animatie-eekhoorn voor 'meer verantwoorde' Nibb-it' (Pepsico)

Etcetera bedacht eekhoorn Nibby, de ceo (Chips Executive Officer) van Nibb-it. 'Ja zeggen is leuker.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pepsico lanceert met Nibb-it Happy Ones een nieuwe range zoutjes die meer verantwoord is dan reguliere chips-producten. Volgens Pepsico bevatten Nibb-it Happy Ones minimaal dertig procent minder vet dan alle andere producten in het chips en zoutjes-schap en zijn ze vrij van kunstmatige kleurstoffen. Pepsico stelt dat ouders met deze &;gezondere&; variant wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen.

related partner content for mobile comes here

In de door Etcetera gemaakte commercial speelt de eekhoorn Nibby de hoofdrol. Hij is CEO (Chips Executive Officer) van Nibb-it. Zijn &;visie&; luidt dat ja zeggen veel leuker is dan nee zeggen: de reden waarom hij nieuwe, meer verantwoorde chips  heeft ontwikkeld.

Pepsico denkt dat &;nee zeggen&; kan leiden tot een kloof tussen ouders en kinderen. Charlotte Zelders, senior brand manager voor het overkoepelende Smiths zegt: &;Nibb-it is een van onze focusmerken. Met de Happy-Ones-range en deze campagne willen wij de kloof tussen ouders en kinderen dichten die ontstaat door "nee" zeggen. Daarmee hopen we ouders en kinderen dichter bij elkaar te brengen. Wij zeggen dus nee  tegen bepaalde ingrediënten, zodat ouders wat makkelijker ‘ja’ kunnen zeggen tegen hun kinderen. En dat is ook veel leuker om te doen.”

Het is de eerste commercial die Etcetera voor Nibb-it maakt na een gewonnen pitch afgelopen december. De campagne bestaat naast TV-commercials ook uit een printcampagne en een begeleidende social pr-campagne.

Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Ben Imhoff & Markus Ravenhorst (CD), Maarten Reynen & Michiel Otting
Strategie: Paul van Kuilenburg, Frank Huiberts
Account: Irene Harte, Netteke Bak, Louise Mathlener
RTV producer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: Art Core i.s.m. Nozon
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Charlotte Zelders, Marieke van Balen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in