Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G in VS niet meer zo dominant in beauty en personal care

Procter & Gamble (P&G) sneed in 2012 in het Amerikaanse marketingbudget voor de beauty en personal care tak (14 procent minder dan in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G verloor door de teruglopende marketinginspanningen in 2012 bijna zijn leidende positie in beauty en personal care aan L’Oréal, volgens cijfers van Kandar Media. L'Oréal schroefde de bestedingen in die categorie op naar in totaal 1,4 miljard dollar (1,09 miljard euro). P&G bleef daar net boven. Ook Unilever komt dichterbij.

related partner content for mobile comes here

Tegelijk met het lagere marketingbudget liepen ook de sales in deze producttak terug. P&G is volgens een analist van Sanford C. Bernstein ‘niet zo dominant in de beauty en personal care tak als het zou willen zijn’. Met name de merken Pantene en Olay verloren flink marktaandeel en dat verlies gaat ook in 2013 door. Terrein terugwinnen is volgens de analist topprioriteit voor de – teruggekeerde – topman A.G. Lafley.

Waar P&G de bestedingen aan beauty en personal care verlaagde, stak het meer geld huishoudproducten: +13 procent. Qua omzet wierp dat zijn vruchten af. Onder meer dankzij wasmiddel Tide Pods – 500 miljoen dollar omzet, volgens cijfers van Nielsen – Bounty en OxiClean.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in