Overslaan en naar de inhoud gaan

Havas uit strijd om Tempus/CIA

Het Franse Havas heeft besloten om zich terug te trekken uit de strijd om het internationale Tempus/CIA-netwerk als gevolg van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Havas zegt dat de marktomstandigheden aanzienlijk zijn verslechterd sinds het bod werd uitgebracht op 19 juli. Een groot aantal campagnes is stopgezet of gereduceerd in omvang. De economische onzekerheid heeft een duidelijke impact op de reclamemarkt op middellange en lange termijn.

related partner content for mobile comes here

Alain de Pouzilhac, chairman en ceo van Havas Advertising, zei vandaag in Parijs: 'Wij moeten niet doorgaan met dit bod nu dat het steeds waarschijnlijker is dat we in een recessie komen te zitten. Dat zou onverstandig zijn. We hebben een verantwoordelijkheid in deze jegens onze medewerkers en aandeelhouders. Ons bod te moeten verhogen (vanwege het hogere tegenbod van WPP-redactie) zou onredelijk zijn in een marktsituatie die dagelijks slechter wordt en dit nog eens is verergerd door de vreselijke ontwikkelingen in de Verenigde Staten.'

In Londen verwachten financiele analisten dat Tempus/CIA nu dus in handen zal komen van WPP, dat het netwerk zal samenvoegen met The Media Edge.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in