Overslaan en naar de inhoud gaan

DSM trekt gewelddadige commercial terug

Het chemieconcern DSM heeft besloten een gewelddadige televisiecommercial, waarin een kunststofvezel van het bedrijf wordt aangeprezen, van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de commercial wordt een man op een schietbaan beschoten. De man wordt beschermd door een kogelwerend vest, gemaakt van de kunststofvezel door DSM geproduceerde Dyneema.Vier televisiekijkers deden hun beklag bij de Reclame Code Commissie. In eerste instantie luidde het oordeel dat de reclame in strijd was met de goede smaak, maar daar kwam de commissie later op terug.Onlangs oordeelde de commissie dat de reclame de werkelijkheid niet goed weergeeft. DSM is het daar niet mee eens, maar heeft toch besloten de commercial niet meer te gebruiken met het oog op de toestand in de wereld.In december begint een nieuwe reclamecampagne van het concern.

related partner content for mobile comes here

(Bron: AD)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in