De opkomst van de Mobile Only consument
In een Mobile Dome op de MARCOM13 gaf Victor Beerthuis (Sanoma) een interessante presentatie over het Nu.nl gebruik. Hierin kwam naar voren dat zo'n 65% van de Nu.nl bezoek reeds mobiel was. Opvallend was dat hij middels een grafiek liet zien dat het mobiele gebruik nog niet het desktop bezoek kannibaliseerde. De laatste 2 jaar was het Nu.nl bezoek via de desktop aardig stabiel, al gaf Beerthuis wel direct aan, dat dit komende tijd wel iets omlaag zou gaan.
Zelf bemerk ik dat ik steeds meer zaken via mijn tablet en smartphone doe. De motivatie of urgentie om een nieuwe laptop te kopen wordt hierdoor ook steeds kleiner. Onderzoeksbureau Forrester Research heeft cijfers gepubliceerd over de verkopen van tablets, laptop en desktop pc. In deze cijfers komt goed naar voren de pc verkopen flink aan het dalen zijn en dat dit komende jaren nog wel even doorgaat. Dit zal direct invloed gaan hebben op de digitale media consumptie. Geen wonder dat er steeds meer bedrijven zijn die een Mobile First strategie hanteren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet Amerikaanse onderzoeksbureau PEW heeft vorig jaar een onderzoek gedaan waaruit bleek dat 55% van de consumenten aan gaf mobile internet te gebruiken. 31% van deze mobile internet gebruikers gaf zelfs aan dat ze voornamelijk mobile devices gebruiken om te internetten. Uit dit onderzoek kwam ook naar voren dat de helft van de jongeren (12-17 jaar) bijna alleen hun mobiel gebruikten voor internet. Vanzelfsprekend zal door de terugvallende vraag van desktop en laptop computers steeds meer consumenten alleen hun tablet en smartphone gebruiken. Merken die nog geen Mobile Presence hebben zullen hierdoor na verloop van tijd zelfs hele doelgroepen niet meer kunnen bereiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid