Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf somber over advertentieconjunctuur

Voor het eerste halfjaar van 2002 wordt nog geen opleving van de advertentieconjunctuur verwacht, zegt Holdingmaatschappij De Telegraaf in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Desalniettemin’, aldus het Telegraafbericht, ‘wordt een forse verbetering van het nettoresultaat uit gewone bedrijfsuitoefening verwacht door het effect van de genomen bezuinigingsmaatregelen, een verwachte substantiële papierprijsdaling, minder kosten voor internet en de effecten van de beoogde integratie van de Biegelaar Groep met de Brouwer Groep.’ In deze combinatie zal een minderheidsbelang worden gehouden.

related partner content for mobile comes here

Een verdere resultaatverbetering wordt door de holding verwacht in 2003 door het effect van de beoogde reorganisatie in Amsterdam en Limburg. De basis van het concern, gevormd door de sterke positie op de verschillende markten, het eigen vermogen en innovaties zoals Sp!ts, geeft, in combinatie met de bovengenoemde maatregelen, een sterke uitgangspositie voor het resultaat van de komende jaren.

De holding meldde dat, na aftrek van een eenmalige last van 60 miljoen gulden, dit jaar zal worden afgesloten met, voor het eerst, een nettoverlies van ‘ten minste’ 70 miljoen gulden. Over de tweede helft van dit jaar wordt verlies geleden, het hele jaar laat een winst zien van rond 28 miljoen gulden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in