Overslaan en naar de inhoud gaan

PLUS groeit door aanscherping commerciële koers

Consument waardeert nieuwe communicatiestrategie met pay-off ‘Goed eten. Daar houden we van’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De aanscherping van de commerciële koers is succesvol, meldt de supermarktketen.

related partner content for mobile comes here

Supermarktketen PLUS behaalde over de eerste 26 weken van 2016 een omzetgroei van 4,3 procent ten opzichte van 2,8 procent marktgroei (Nielsen) met de periode daarvoor. De consumentenomzet bedraagt ruim 1,1 miljard euro. Het marktaandeel steeg van 6,14 procent naar 6,23 procent.

Angry Birds-spaarcampagne

Een commercieel succes in de afgelopen zes maanden was de Angry Birds-spaarcampagne. De actie zorgde in week 21 voor een recordmarktaandeel van 6,59 procent.

Jan Brouwer, algemeen directeur geeft aan dat PLUS eind vorig jaar de commerciële koers heeft aangescherpt met vervolgstappen op het gebied van e-commerce en investeringen in de formule.

Nieuwe communicatiestrategie

Begin april 2016 lanceerde PLUS een nieuwe communicatiestrategie met de pay-off ‘Goed eten. Daar houden we van’. PLUS meldt dat uit consumentenonderzoek blijkt dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen. ‘Vooral dat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken, wordt als erg positief ervaren.’

Interview

In april interviewde Tijdschrift voor Marketing algemeen directeur Jan Brouwer en commercieel directeur Eric Leebeek  over de [premium].

Eric Leebeek: ‘We gaan de koers radicaal verleggen door de verhalen achter Plus te vertellen, van het jasje naar de inhoud. En we gaan meer inhoudelijk in op het thema “dagelijks eten”. De aandacht voor elkaar en voor eten wordt minder in onze samenleving. Maar er is ook een tegenbeweging dat mensen bewuster met dingen omgaan, of dat nou om diervriendelijk vlees gaat, of om milieu, of gezondheid. Onze boodschap is eigenlijk “Wij zijn van het eten” en daar gaan wij groots over vertellen aan de klant.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in