Overslaan en naar de inhoud gaan

Nóg een procedure tegen Pepsi Raw

Het bedrijf Cumberland Packing is een juridische procedure tegen RAW van Pepsi gestart bij het Europese merkenbureau in Alicante.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van merkenbureau Shieldmark.Zacco. Cumberland bezit een oudere Europese registratie van het merk IN THE RAW voor frisdrank. Het bedrijf is nu een Europese oppositieprocedure gestart, waarmee het de registratie van het gelijkende merk RAW van Pepsi wil tegenhouden.

related partner content for mobile comes here

G-Star, met zijn spijkerbroekenmerk RAW, spande eerder een procedure aan tegen Pepsi. De kans dat G-Star die procedure wint, is vrij klein volgens Bas Kist van Shieldmark.Zacco. Het gaat namelijk om verschillende producten, een spijkerbroek tegenover frisdrank.

In het Europese conflict met het merk IN THE RAW is de situatie echter anders. Daar staat Pepsi volgens Shieldmark.Zacco veel zwakker omdat het aanvallende merk IN THE RAW voor hetzelfde product, frisdrank, is geregistreerd. Om die reden is de kans groot dat het Europese Merkenbureau de registratie RAW van Pepsi zal tegenhouden, vanwege het gevaar voor verwarring met IN THE RAW.

Het vonnis van de Rechtbank Den Haag in de zaak tussen G-Star en Pepsi zal waarschijnlijk binnen twee weken bekend zijn. De uitslag van de door Cumberland aangespannen procedure bij het Europese merkenbureau laat tenminste nog enige maanden op zich wachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in