Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mensen zijn belangrijker dan merken´

'Er is een tijd geweest dat merken alles waren. Ze waren belangrijker dan mensen. Ik heb bevochten dat er maar één ding telt binnen een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus Tex Gunning, business group president East Asia Pacific van Unilever, op het congres Drivers of Change van het Tijdschrift voor Marketing. ´Zonder goede merken zijn we niets en merken zijn goud, maar zoals wij gemerkt hebben met de sanering en de gedwongen verkoop van merken, zijn mensen nog belangrijker. De mensen achter de merken zorgen voor groei.´

related partner content for mobile comes here

Op de vraag of het commitment van de marketeer dan bij merken of de consument moet liggen, zegt Gun-ning: ´Bij de consument. Dan kun je ook merken saneren en met andere proposities toch die consument bedienen.´

Gunning zegt in marketing de drive om te groeien te missen. ´Ik heb jarenlang bij bedrijven gewerkt die niet groeiden. We waren alleen maar bezig om te snoeien en te rationaliseren. Maar dat is een eindige weg. Er bestaan geen verzadigde markten, alleen verzadigde marketeers. Marketeers zijn te veel category mana-gers geworden, die alles doen van logistiek tot verkoop. Ze moeten vooral aan marketing doen en dus te-ruggaan naar de consument. Ik denk dat de grootste uitdaging is om mensen mee te krijgen in die groei van markten. Iedereen wil groeien. Je moet vertrouwen op je gevoel bij nieuwe introducties en niet alles kapot analyseren.´

De zaal was het daar overigens grotendeels mee eens. De stelling dat consumenten helemaal niet zo grillig en kritisch zijn, maar dat marketeers gewoon hun werk niet goed genoeg doen, werd door 57 procent on-derschreven. 35 procent was het er niet mee eens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in