'Mensen zijn belangrijker dan merken´
Aldus Tex Gunning, business group president East Asia Pacific van Unilever, op het congres Drivers of Change van het Tijdschrift voor Marketing. ´Zonder goede merken zijn we niets en merken zijn goud, maar zoals wij gemerkt hebben met de sanering en de gedwongen verkoop van merken, zijn mensen nog belangrijker. De mensen achter de merken zorgen voor groei.´
Op de vraag of het commitment van de marketeer dan bij merken of de consument moet liggen, zegt Gun-ning: ´Bij de consument. Dan kun je ook merken saneren en met andere proposities toch die consument bedienen.´
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaGunning zegt in marketing de drive om te groeien te missen. ´Ik heb jarenlang bij bedrijven gewerkt die niet groeiden. We waren alleen maar bezig om te snoeien en te rationaliseren. Maar dat is een eindige weg. Er bestaan geen verzadigde markten, alleen verzadigde marketeers. Marketeers zijn te veel category mana-gers geworden, die alles doen van logistiek tot verkoop. Ze moeten vooral aan marketing doen en dus te-ruggaan naar de consument. Ik denk dat de grootste uitdaging is om mensen mee te krijgen in die groei van markten. Iedereen wil groeien. Je moet vertrouwen op je gevoel bij nieuwe introducties en niet alles kapot analyseren.´
De zaal was het daar overigens grotendeels mee eens. De stelling dat consumenten helemaal niet zo grillig en kritisch zijn, maar dat marketeers gewoon hun werk niet goed genoeg doen, werd door 57 procent on-derschreven. 35 procent was het er niet mee eens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid