Overslaan en naar de inhoud gaan

Hair-cosmetics-merk Keune behaalt B Corp certificaat

Keune’s impact op mensen, klanten, leveranciers en het milieu werd met goede resultaten beoordeeld.
Keune wordt B Corp
Keune wordt B Corp
Keune wordt B Corp
Keune wordt B Corp

Recent is Keune Haircosmetics, een Nederlands familiebedrijf dat internationaal opereert, toegetreden tot het keurkorps van B Corp gecertificeerde bedrijven. Dit internationale keurmerk wordt toegekend aan organisaties die hoge standaarden hanteren op duurzaam-, sociaal- en juridisch gebied. Het voornemen om ‘B Corp te worden’, werd eind vorig jaar al uitgesproken door de ceo van Keune Haircosmetics. Hij deed dat in een interview in de Adformatie-talkshow CMO Studio. (Dat interview is hier terug te kijken.).

related partner content for mobile comes here

Eelco Keune zei toen ook al dat hij met Keune niet per se de grootste wil zijn, maar de beste. Keune: ‘Doe je het juiste, dan groei je vanzelf. Daar zijn wij van overtuigd. Dit is een tijdperk van actie – een periode waarin we vaart moeten zetten achter duurzame oplossingen voor de grootste uitdagingen waar de wereld voor staat: van armoede en ongelijkheid tot klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Het juiste doen heeft een hele nieuwe dimensie gekregen. Tegenwoordig betekent dit ook dat je je volledig inzet om de samenleving duurzaam en inclusief te maken.’

Denken in generaties in plaats van kwartalen

In een zelf uitgegeven ‘Sustainability Newspaper’, zegt Keune dat hij het fijn vindt om deel uit te maken van het bedrijf, omdat hij de zakelijke missie in feite als een sociale missie ziet. ‘Als familiebedrijf denken wij in generaties in plaats van kwartalen. Bij Keune behandelen we iedereen als familie. In onze zakelijke beslissingen laten we ons leiden door één enkel principe: zou ik dezelfde keuze maken als het om een familielid zou gaan? (…)  We wilden onszelf uitdagen en ontdekken hoe we ons nog konden verbeteren. Daarom hebben we het B Corp-keurmerk aangevraagd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in