Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste introductie van 2005: Mona Boordevol

De toetjes van Mona Boordevol zijn de grootste introductie van 2005 in de Nederlandse supermarkten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De toetjes van zijn de grootste introductie van 2005 in de Nederlandse supermarkten.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de Intro-Top 20, een onderzoek van , dat vandaag gepubliceerd wordt in het vakblad Foodmagazine.

Van alle nieuwe producten in de supermarkt heeft de Nederlandse consument het meeste geld uitgegeven aan de yoghurt, fruitshakes, ijs en hangop die Mona onder de naam Boordevol op de markt heeft gebracht.

Twee andere grote introducties zijn de groente/fruitsappen van Knorr Vie en de Vla- en Yoghurtflip van Campina. De producten van Mona Boordevol zijn goed voor een gemiddelde weekomzet van ? 350.000.

Het lijkt erop dat fabrikanten weer meer investeren dan in het jaar 2004, meldt IRI.

De introducties leveren in elk geval dit jaar een wat hogere omzet op. De tien grootste introducties van 2005 zetten samen gemiddeld anderhalf miljoen euro om per week. In 2004 kwamen de beste tien net tot één miljoen euro.

'Het meest opvallend aan de Intro Top 20 over 2005 is wel de nadrukkelijke positie van de grote fabrikantennamen', constateert Ronald Laureijsen, Business Insights Director van IRI Nederland. 'Het zijn de grote bedrijven die zich als eerste weer tot innovaties hebben gericht.'

Vier grote concerns (Campina, Unilever, Heineken en Friesland Foods) zijn goed voor de negen beste introducties.

De beste introducties van 2005:

1. Mona Boordevol
2. Knorr Vie
3. Campina Vlaflip & Yoghurtflip
4. Becel Pro-Active drinkyoghurt
5. Valess
6. Heineken Tapvat
7. Appelsientje Mild
8. Heineken Cool Can
9. Frico Halfvoller
10. Calgonit 4 in 1

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in