Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste cijfers STIR bereiksonderzoek

De Stichting Internetreclame (STIR) kwam vorige week met de eerste resultaten van haar bereiksonderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In maart bereikten de bij STIR aangesloten websites ruim 84 procent van de actieve Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder. Het bereiksaandeel van de STIR-websites ligt op 92 procent.

related partner content for mobile comes here

De aangesloten sites verwerken bijna 1,9 miljard pageviews per maand. De maartdata geven volgens STIR een realistisch beeld van het profiel van bereikte bezoekers en de surflocatie vanwaar men het internet bezoekt. Zo surft 77 procent van de internetters thuis en ruim 25 procent van de surfers op hun werkplek. De werkplek is goed voor 24 procent van het totaal aantal pageviews. Voor de werkende populatie is dit 31 procent. De STIR wil digitale marketing promoten en stimuleren door meer inzicht te verschaffen in online bereik en profielen. De onafhankeljike stichting laat Intomart GfK en Nedstat daar onderzoek naar verrichten.

De STIR is een initiatief van Adlink, ilse media, IP Interactief, Lycos, MSN, Tiscali, Wanadoo en WebAds. Inmiddels is het aantal participanten uitgebreid en zijn ook de volgende internetexploitanten aangesloten: AutoScout 24, AutoTrader, Funda.nl, De Telegraaf, PCM Landelijke Dagbladen, Wegener Multimedia, De Telefoongids, Publieke Omroep, SBS/Veronica, KPN Internet en Zylom Media Groep BV.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in