Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Dit is zo’n reclame waarbij je het product snel vergeet’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Haves Boondoggle maakte voor Metamucil, een middel tegen obstipatie. ‘Shit is soms makkelijker gezegd dan gedaan’, is de boodschap in de tv-commercial. Onderzoeksbureau MeMo² liet de video zien aan honderd Nederlanders en vroeg wat zij ervan vinden.

related partner content for mobile comes here

De meeste kijkers vinden de reclame opvallend (62%), onderscheidend (53%) en leuk (51%). ‘Deze is anders dan andere reclames, hier moet ik om lachen.’

Het taboe wordt op een grappige manier bespreekbaar, vindt iets meer dan de helft van de kijkers. De andere helft vindt dat Metamucil te ver gaat: ‘Moet er echt zo vaak shit gezegd worden?’

Verband

Verder missen mensen het verband tussen de commercial en het product. ‘De directe link tussen het product en de commercial mist’, zegt Max de Jong van MeMo². ‘Dit is zo’n reclame die iedereen kent, maar waarbij je het product snel vergeet.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in