Overslaan en naar de inhoud gaan

'Virtual reality voert ons terug naar de behoefte aan grote verhalen'

Vijf vragen aan VR-specialist en reclamecreatief Carl Addy, spreker tijdens de Dutch VR Days.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is creative director van Mill+ in Londen, een bureau dat zich toelegt op reclame voor VR-toepassingen. Tijdens de , vanaf morgen in Amsterdam, is hij één van de keynote speakers. Addy zal in het bijzonder ingaan op de mogelijkheden die virtual reality biedt voor adverteerders.
 
1. VR voegt een nieuwe dimensie toe aan reclame. Maar hoe ga zorgt je dat je hiermee ook bereik creëert?
&;Ik denk dat het probleem van het bereik zich zelf oplost geleidelijk aan oplost dankzij het groeiend aanbod van eenvoudige technieken waarmee je VR kunt ervaren. Het zal even duren voordat de geavanceerde headsets voor iedereeen beschikbar zullen zijn. Maar dankzij de recente 360 graden ​​video-ondersteuning van Facebook en YouTube, kunnen we nu al content maken die verder gaat dan wat beschikbaar is voor head mounted displays. Smartphones spelen een belangrijke rol om de gebruiker toegang te bieden tot technologie en content om zo te kunnen ervaren wat VR inhoudt.&;
 
2. Hoe kun je zorgen dat het VR-bereik vergroot de komende jaren?
&;Dat doen we door samen met merken en klanten de beste en meest boeiende content te creëren. Virtual reality voert ons terug naar de behoefte aan grote verhalen. Maar dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat  VR-ervaringen enorm ingewikkeld moeten zijn. Eenvoudige, gepersonaliseerde content, zoals live muziek of meer theatrale ervaringen, trekken een veel breder publiek en vormen een krachtig eerste stap. We onderhouden ook intensieve contacten met technologische bedrijven. De vraag naar sterke 360 ​graden VR platforms met een breed bereik is in de nabije toekomst zeer reëel.&;
 
3. Mill+ focust op de inzet van VR voor reclametoepassingen. Wat voor soort klanten staan het meest &;open&; voor VR-reclame?
&;Ik zou zeggen: alle. Dat is het mooie van virtual reality. Meer in het bijzonder gaat dit belangrijk zijn voor de grote autofabrikanten en gaming. Verder speelt het escapistische karakter van VR een rol. Doordat je mensen op plaatsen kunt brengen waar ze anders nooit zouden komen of andere mensen te laten ontmoeten die ze altijd al wilden ontmoeten, zal een nieuwe markt zich aandienen.&;
 
4. Hoe denk je dat dit bedrijf eruit zal zien in een jaar? En over vijf jaar?
&;Over een jaar zijn we nog klein genoeg om onze eigen voeten te zien. Het komende jaar zullen we vooral bezig zijn met experimenten en contentmakers en VR-tech bedrijven zullen om het hardst proberen om een ​​voorsprong op de concurrentie op te bouwen. Over vijf jaar verwacht ik dat de technologie in rustiger vaarwater is gekomen. Tegen die tijd zal dit een redelijk &;normaal&; bedrijf zijn gworden. Of het nu via een eenvoudige smartphone ervaring zal of in één van de vele VR themaparken die je dan zult hebben; over vijf jaar zal iedereen een ervaring op een of andere wijze VR hebben ervaren.&;
 
5. Welke VR cases zou jij als de beste tot nu toe willen aanmerken?
&;Mijn favoriet in commercieel opzicht is Dos Equis, want dit was de eerste VR-case die me het potentieel van de techniek liet zien. Verder zullen interactieve ervaringen voor Oculus Rift, HTC&;s Vive en Sony&;s PlayStation VR zullen de lat voor ruimtevullende&; VR-ervaringen het landschap vanaf begin volgend jaar ingrijpend veranderen.&;

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in