Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral marketing met een luchtje

Nog maar vier maanden op de markt en in Duitsland heeft de nieuwe geur Boss Woman zich al aan de kop van de geurenlijst genesteld. Hoe is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kern van de operatie is Harald Neidhardt, de oprichter van . Hij heeft de Internet Paper Postcard bedacht en ingebracht in de marketing van de geur. Het gaat hier om een combinatie van een offline en online promotie. Iedere webbezoeker kan een met Boss Woman geparfumeerde papieren briefkaart laten bezorgen met een persoonlijke groet erop. In de praktijk bleek dat 75 procent van de bezoeksters van de website van Boss Woman doorklikte naar de Internet Paper Postcard. 95 procent daarvan stuurde ook inderdaad een geurkaart naar een vriendin of bekende op kosten van Boss. Van de ontvangsters werd vervolgens een op de vijf ook weer een zender van een kaart. Neidhardt zegt: ‘Daarmee verspreidt een merk zich razendsnel als een virus over het net en in de fysieke wereld.’ Opdrachtgever Procter&Gamble denkt er nu ook hard over om het geurmerk Hugo ook op deze wijze te gaan verspreiden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in