Overslaan en naar de inhoud gaan

Philip Morris staakt deel tijdschriftadvertenties in VS

Het besluit van sigarettenfabrikant Philip Morris om niet meer te adverteren in door jongeren veel gelezen Amerikaanse tijdschriften is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philip Morris hoopt met de stap wat druk weg te nemen van de kant van de Amerikaans overheid, die het bedrijf verwijt te weinig te doen om het roken onder jongeren te ontmoedigen.

related partner content for mobile comes here

Philip Morris plaatst geen advertenties meer in bladen waarvan 15 procent of meer van de lezers onder de 18 jaar is. Ook grote tijdschriften die per nummer gemiddeld meer dan 2 miljoen jonge lezers trekken zijn voor Philip Morris taboe.
Philip Morris trok vorige maand alle advertenties op het omslag van bladen in. De advertenties in de tijdschriften Rolling Stone en Sports Illustrated, dat met 57,1 miljoen dollar de meeste tabaksreclame afdrukt van alle Amerikaanse tijdschriften, werden ingetrokken. Ook grote titels als Cosmopolitan, Elle, Newsweek, People, TV Guide en Vogue worden getroffen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in