Onlangs is de concessie voor bijna 700 outdoor objecten in stad Utrecht toegewezen aan RBL & Clear Channel Nederland. Hiermee voegt Clear Channel Nederland ruim 1.600 analoge vakken en 60 digitale schermen toe aan haar outdoor portfolio. De digitale schermen worden geplaatst op A-locaties als Neude, Vredenburg, Amsterdamsestraatweg en Janskerkhof. Dit jaar wordt al meer dan 50% van de objecten geplaatst, waarbij begonnen wordt met drukbezochte centrumlocaties. Naar verwachting zijn in het 1e kwartaal van 2019 zo goed als alle objecten geplaatst.
De concessie omvat 479 abripanelen, 200 vrijstaande reclamevitrines (2m²) en 10 digitale portrait billboards (6,5m²) en heeft een looptijd van 15 jaar. In het centrum van Utrecht worden 20 vrijstaande reclamevitrines (dubbelzijdig) en tien abripanelen voorzien een 75 inch LED-scherm met touchbediening. Deze ‘digitale kiosken’ tonen naast advertenties een digitale plattegrond, actuele reisinformatie en hotspots, evenementen en activiteiten in Utrecht.
Voor de aanbesteding van onder andere gemeente Utrecht werkt Clear Channel Nederland nauw samen met RBL. Hierbij onderhoudt RBL het contact met de gemeenten en sluiten zij de contracten met de concessiegevers. Clear Channel exploiteert het door RBL geplaatste en in onderhoud zijnde stadsmeubilair aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Deze samenwerking is een goede match, waarbij beide partijen in hun kracht staan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!