Overslaan en naar de inhoud gaan

Clear Channel Nederland nieuwe exploitant in stad Utrecht

Hiermee voegt Clear Channel Nederland ruim 1.600 analoge vakken en 60 digitale schermen toe aan haar outdoor portfolio.
Partner
Clear Channel

Clear Channel Nederland is onderdeel van een van ’s werelds grootste buitenreclamebedrijven. Met ons netwerk van ruim 450 digitale schermen en 18.000 reclameobjecten zijn we zichtbaar in 300 gemeentes verspreid door heel Nederland. Je vindt ons op straat, maar ook in parkeergarages en op scholen. Als Platform for Brands helpen wij enerzijds onze adverteerders hun mediadoelstellingen te verwezenlijken. Anderzijds leveren we als Platform for Good  een positieve impact op de wereld om ons heen.

Miniatuurvoorbeeld
Utrecht
© Utrecht
Miniatuurvoorbeeld
Utrecht
© Utrecht

Onlangs is de concessie voor bijna 700 outdoor objecten in stad Utrecht toegewezen aan RBL & Clear Channel Nederland. Hiermee voegt Clear Channel Nederland ruim 1.600 analoge vakken en 60 digitale schermen toe aan haar outdoor portfolio. De digitale schermen worden geplaatst op A-locaties als Neude, Vredenburg, Amsterdamsestraatweg en Janskerkhof. Dit jaar wordt al meer dan 50% van de objecten geplaatst, waarbij begonnen wordt met drukbezochte centrumlocaties. Naar verwachting zijn in het 1e kwartaal van 2019 zo goed als alle objecten geplaatst.

“Utrecht staat met ruim 344.000 inwoners op de vierde plaats op de lijst van grootste gemeenten in Nederland en is daarom een zeer waardevolle toevoeging aan het netwerk van Clear Channel Nederland. Het versterkt onze positie in de randstad en verbetert tegelijkertijd onze landelijke spreiding. Daarnaast breiden we met het winnen van deze concessie ons digitale portfolio flink uit.“

Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director Clear Channel Nederland.

De concessie omvat 479 abripanelen, 200 vrijstaande reclamevitrines (2m²) en 10 digitale portrait billboards (6,5m²) en heeft een looptijd van 15 jaar. In het centrum van Utrecht worden 20 vrijstaande reclamevitrines (dubbelzijdig) en tien abripanelen voorzien een 75 inch LED-scherm met touchbediening. Deze ‘digitale kiosken’ tonen naast advertenties een digitale plattegrond, actuele reisinformatie en hotspots, evenementen en activiteiten in Utrecht.

Voor de aanbesteding van onder andere gemeente Utrecht werkt Clear Channel Nederland nauw samen met RBL. Hierbij onderhoudt RBL het contact met de gemeenten en sluiten zij de contracten met de concessiegevers. Clear Channel exploiteert het door RBL geplaatste en in onderhoud zijnde stadsmeubilair aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Deze samenwerking is een goede match, waarbij beide partijen in hun kracht staan.  

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Clear Channel

Clear Channel Nederland is onderdeel van een van ’s werelds grootste buitenreclamebedrijven. Met ons netwerk van ruim 450 digitale schermen en 18.000 reclameobjecten zijn we zichtbaar in 300 gemeentes verspreid door heel Nederland. Je vindt ons op straat, maar ook in parkeergarages en op scholen. Als Platform for Brands helpen wij enerzijds onze adverteerders hun mediadoelstellingen te verwezenlijken. Anderzijds leveren we als Platform for Good  een positieve impact op de wereld om ons heen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in