Op Second Life is net een leuk overzicht gepubliceerd met metrics.
Er doen, zo blijkt, 2x zoveel mannen mee als vrouwen, de meeste deelnemers/bezoekers komen uit Europa, het aantal transacties is 10 x zo hoog als een jaar geleden, het aantal eilanden is in 1 jaar verdubbeld naar 360.000 en het aantal uren dat bezoekers er doorbrengen is 4x zo hoog als 1 jaar geleden.
Toch is niet alles rozengeur en maneschijn. Als er meer dan 10 avatars bij elkaar in de buurt komen gaat ie niet echt lekker. Ik was dan ook benieuwd hoe het zou gaan met de aangekondigde popconcerten en andere bijeenkomsten. Niet best dus. Volgens het NRC was het recente concert van de band 16down een kunstmatige afstandelijke beweging.
Ook bij bedrijven gaat het niet helemaal lekker. In het Financiële Dagblad van zaterdag jl. schreef columnist Bisschop een vernietigend stukje over het ABN kantoor. "Hij (de avatar) lijkt de enige bezoeker te zijn, maar er is ook niemand van de bank die hem te woord staat. Dromen zijn niet altijd bedrog. Als hij meer wil weten over een hypotheek wordt hij doorgestuurd naar een dode pagina op het internet van dit ABN kantoor"...
Second Life is een te leuk experiment om verziekt te worden door marketeers en webavonturiers, die kort willen scoren bij de klant en die "het iets doen" op Second Life niet in de juiste coporate context weten te plaatsen. En daar vervolgens, zonder blikken of blozen, bedragen tussen de 15.000 en 30.000 voor vragen. Althans, als ik de mij voorliggende offertes mag geloven. En dat zijn geen Linden dollars maar echte Euro's!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!