Hoe word je betaald spreker?

Het is een magisch beroep; elke dag op het podium om andere mensen te inspireren met jouw verhaal.

De congressen- en seminarsmarkt in Nederland is booming en dus zit het vak ‘spreker’ enorm in de lift. Maar hoe word je nou daadwerkelijk een betaald spreker? Deze vraag krijgt Quality Bookings, Nederlands grootste sprekersbureau, dagelijks binnen.

Professionele sprekers

We kennen ze allemaal; topsprekers als Ben Tiggelaar, Jos Burgers en Annemarie van Gaal. Dag na dag vullen zij volle zalen met hun inspirerende talks over hoe jij jouw business kan verbeteren. Jaarlijks worden er in Nederland meer dan 20.000 bijeenkomsten georganiseerd waar sprekers nodig zijn. Meer dan genoeg werk voor iedereen, zou je denken. En omdat je als spreker al snel een paar duizend euro per lezing kan verdienen, lijkt dit een easy fix.

Toch is het nog niet zo eenvoudig om aan de top van het sprekerscircuit te komen. “Wij krijgen op kantoor dagelijks meer dan 10 aanmeldingen van nieuwe spreker binnen”, zegt Robert de Vries, oprichter van sprekersbureau Quality Bookings. “In de afgelopen 20 jaar zijn we dan ook kunstenaars geworden in het in de markt zetten van sprekers. Wij weten precies wat ervoor nodig is om een goede spreker te worden op het podium en hoe je dit vervolgens in de markt zet.” Waar daar ligt de grootste uitdaging volgens Quality Bookings. De meeste sprekers focussen zich vooral op hun verhaal op het podium, maar vergeten hun eigen branding en marketing.

Masterclass Sprekers van de Toekomst

Omdat wij helaas niet met elke spreker kunnen werken, organiseren we op 5 september de eerste masterclass Hoe word je betaald spreker. Het is de eerste keer dat er een dag wordt georganiseerd speciaal voor sprekers die toe zijn aan een volgende stap. In één dag nemen wij elk aspect van het zijn van een spreker onder de loep en delen we onze grootste geheimen. Van stage presence tot aan marketing voor sprekers en dagvoorzitters. Een dag die je als spreker van de toekomst niet mag missen

Programma

In het ochtendprogramma kom je onder leiding van corporate illusionist Niels Houtepen (die zelf 100+ boekingen per jaar verzorgt en daarnaast gecertificeerd presentatiecoach is) alles te weten over stage presence. Hoe word je een held op het podium?

In het middagprogramma ligt de nadruk onder leiding van Robert de Vries vooral op de marketing rondom een spreker. Hoe ga je om met je eigen brand? Wat zijn marketing do’s and don’ts voor sprekers en dagvoorzitters?

Ook schuift CEO van AFAS Software Bas van der Veldt aan als ervaringsdeskundige op het gebeid van het boeken van sprekers. Bas boekt sprekers in grote hoeveelheden en was onder andere verantwoordelijk voor het naar Nederland halen van Barack Obama. Hoe kijkt hij als opdrachtgever naar sprekers en welke criteria hanteert hij bij de selectie van sprekers?

De masterclass ‘Sprekers van de toekomst’ wordt op 5 september 2019 gehouden in het hoofdkantoor van AFAS Software te Leusden en is toegankelijk voor 350 euro excl. btw. Er zijn beperkte plaatsen beschikbaar; meld je aan op www.sprekersvandetoekomst.nl

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Marti Jansen
Erg interessant om de zovele aspecten van het 'Spreken' uit te diepen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ellen Elsinghorst
Wat een geniaal business-model
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hans de Graaf
Als je na deze dag besluit om professioneel spreker te worden zou je lid kunnen worden van PSA Holland (Professional Speakers Association Holland), de beroepsvereniging voor sprekers.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.