Griep als marketingmiddel?

Wat mij de laatste dagen opvalt is dat veel, vooral IT, bedrijven de Mexicaanse griep gebruiken als marketing middel en zelfs producten afstemmen op een mogelijk grote uitbraak van de griep in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo komt Motiv met het volgende bericht "Motiv bestrijdt gevolgen Mexicaanse griep met pandemiepakket", DHS informatisering met "" en AAC Cosmos met "".
De bedrijven spelen allemaal in op het feit dat misschien 10% van alle medewerkers thuis moet blijven in verband met de griep. Tamiflu lijkt zo op zijn retour we gaan de griep bestrijden met thuiswerkplekken en pandemiepakketten.

Welke sectoren binnen het bedrijfsleven zullen de komende weken ook inspelen op de Mexicaanse griep? Zullen over een aantal weken de zakdoekjes in de aanbieding zijn bij de grote supermarkten of krijg je bij een bisocoop bezoek over een aantal weken een gratis mondkapje bij je toegangskaartje?

Vreemd dat het bedrijfsleven op deze manier wel inspeelt op de "kansen" die zij ziet in een grote uitbraak van de griep terwijl het wat betreft de voorlichting vanaf de overheid angstvallig stil blijft. Afgelopen week ben ik teruggekomen vanaf een vakantie in de Dominicaanse Republiek een land dat toch dicht bij de grote besmettingshaarden Mexico en de VS ligt. Ik heb op Schiphol afgezien van wat informatie op posters en beeldschermen niets gemerkt van extra controles en of andere maatregelen om snelle verspreiding van de griep te voorkomen. Alleen gisteren toen bekend werd gemaakt dat de zomervakanties mogelijk langer worden om de verspreiding te voorkomen leek er iets van de overheid te komen. Maar waar gaan alle kinderen dan heen als pa en ma moeten werken? Naar een kinderdagverblijf? Dan is het effect van deze maatregel dus alweer verdwenen.

We zullen het wel zien de komende weken / maanden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie