Creatief partnership VIVA x sloggi
VIVA en sloggi zijn een perfecte match en bewijzen dat op alle mogelijke manieren. Het gaat hier niet om een simpel uitgewerkt marktonderzoek, maar om het samengaan van twee merken – door alle kanalen te vullen met het thema ondergoed.
Doelstelling
De doelstelling van dit partnership is om awareness te creëren voor de nieuwe sloggi EVER Fresh lijn door deze collectie te introduceren bij de VIVA-lezeressen.
Inzet & uitwerking
De resultaten uit het 'groot ondergoed-onderzoek' (uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction) waren te zien in het grote Geen poespas-nummer van 27 februari 2019. Het covermodel alleen al trekt de aandacht: een jonge vrouw met tussen haar benen een kat. In het nummer zelf krijgt VIVA X sloggi volop plek met redactionele artikelen, PR en een sloggi-advertentie op de achterkant.
Ook op VIVA.nl kan niemand om ‘Wat draagt de poes?’ heen.
Om het partnership compleet te maken, werd bij sloggi-verkooppunten een megagrote VIVA-cover neergezet en kreeg de consument bij aankoop van sloggi EVER Fresh de Geen poespas-editie van VIVA cadeau.
Resultaten
Uiteindelijk worden alle verwachtingen overtroffen, met 10.297 views en een CTR van 3,33% (ruim 3x hoger dan verwacht). De Facebook-post ter aanjaging komt uit op een bereik van 20.170. In totaal werden via de campagne 646.467 contactmomenten gerealiseerd.
Meer informatie?
Bekijk hier de details van de case hier. Mocht je meer informatie willen over deze samenwerking óf zelf een keer willen brainstormen voor jouw merk? Neem dan contact op met B2Bmarketing.nl@sanoma.com.
https://www.parool.nl/kunst-media/reclamebeeld-radio-538-lijkt-verdacht-veel-op-werk-van-topfotograaf~b27edb68/