Op de Marathon Sport Expo van de NN Marathon Rotterdam kon iedereen een handtekening bemachtigen van niemand minder dan regerend olympisch kampioen en wereldrecordhouder op de marathon Eliud Kipchoge. Door de inzet van slimme technologie bood Nationale-Nederlanden deelnemers de unieke kans om hun startnummer of shirt te laten signeren. Eliud was niet persoonlijk aanwezig, maar hij wilde toch graag de hardlopers die deelnamen aan zijn geliefde NN Rotterdam Marathon een steuntje in de rug geven. Dat deed hij door zijn handtekening via een robotarm op het startnummer of shirt van de renners te zetten.
Nationale-Nederlanden is naamgevend hoofdsponsor van de NN Marathon Rotterdam en ook naamgevend partner van het NN Running Team. In dit team, onder de hoede van Global Sports Communication, is Eliud Kipchoge de meest aansprekende en wereldwijd bekendste hardloper. Naast een selectie met Nederlanders als Abdi Nageeye en Nienke Brinkman, maar ook internationale toppers als Kenenisa Bekele of Joshua Cheptegei.
Deze sponsoractivatie rondom de NN Marathon Rotterdam is ontwikkeld en bedacht door TDE en Triple Double. Naast dit technologische hoogstandje was ook de succesvolle Hardloopsupporter weer aanwezig langs het parcours. Dit is een opstelling van vier grote schermen op het 34KM punt waar familie, vrienden en collega's met een videoboodschap hun favoriete hardloper kunnen aanmoedigen. Op dit zwaarste punt van de marathon kan iedere loper wel een steuntje in de rug gebruiken. En door middel van een koppeling van de video's aan de chip in het startnummer, waren we in staat om de videoboodschappen op het juiste moment te laten zien aan de loper waarvoor die bedoeld is. Triple Double produceerde ter ere van deze activatie enkele video's van mensen die eerder zo'n boodschap kregen.
Carola Ticheler, Brand & Sponsoring Manager Nationale-Nederlanden, vertelt: "Nationale-Nederlanden is 'supporter van alle hardlopers'. En voor de 41e editie van #demooiste zagen we kans om een aantal activiteiten te bundelen die gaan zorgen voor een unieke ervaring bij de hardlopers. Het vijfjarig jubileum van het NN Running Team was de aanleiding om alle deelnemers aan de NN Marathon Rotterdam te inspireren en te supporten. En wie kan dat beter doen dan de grootste hardloper in de geschiedenis van de sport, Eliud Kipchoge? Dat hij fysiek niet aanwezig kan zijn is geen belemmering. Geweldig dat nieuwe technologieën ervoor kunnen zorgen dat hij deelnemers kan inspireren met een videoboodschap en een handtekening op shirt of startnummer."
Marleen Vink-Rennings, Marketing Directeur Global Sports Communication, is blij met het initiatief: “Het is mooi dat de lopers op deze manier Eliuds handtekening krijgen als steuntje in de rug en als mooie herinnering. Een unieke manier om topsporters bereikbaar te maken voor zoveel mogelijk hardlopers en om ze te inspireren. Met de inzet van de robotarm brengen we het NN Running Team dichterbij de breedtesport. Dit toont eens te meer aan dat Nationale-Nederlanden echt 'supporter van alle hardlopers' is.”
Jorik Tilstra, Creative Director TDE, is enthousiast over de toevoeging van een robotische arm: “Met het bereikbaar maken van de handtekening van zo’n groot sportman voor de massa aan recreatieve hardlopers laten we wederom de kracht van technologie en digitale middelen in sportsponsoring zien. Daarnaast is het ook erg mooi dat onze collega’s van Triple Double op een pakkende manier de impact van de eerder ontwikkelde Hardloopsupporter treffend weten over te brengen met de prachtige testimonials. De 41e editie van #demooiste wordt er weer eentje om in te lijsten!”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!