De Rijksoverheid lanceerde deze week de campagne 'Jouw basis, jouw beurs'. Die moet hbo- en universiteitsstudenten stimuleren de basisbeurs tijdig aan te vragen. Het is de eerste campagne onder de nieuwe raamovereenkomst tussen creatief bureau Havas Lemz, gedragsbureau Duwtje en de Rijksoverheid. Opdrachtgever is Dienst Uitvoering Onderwijs (Duo).
Blokken
De campagne presenteert de basisbeurs, aanvullende beurs, studentenreisproduct en lening als blokken waarmee de student zelf zijn of haar studiefinanciering kan samenstellen. Duo wil met de campagneregel ‘Jouw basis, jouw beurs’ de meerwaarde van studiefinanciering duidelijk communiceren: studiefinanciering op maat met de basisbeurs in de hoofdrol. Een diverse cast van echte studenten in de foto’s en de video’s van de campagne moeten zorgen voor herkenbaarheid en connectie met de doelgroep.
Winst- en verliesframing
Om studenten te stimuleren hun basisbeurs aan te vragen vóór het nieuwe studiejaar begint, is in samenwerking met Duwtje een gedragsstrategie ontwikkeld met een gefaseerde aanpak. Duwtje: ‘Slimme winst- en verliesframing en heldere stappen worden ingezet om uitstelgedrag tegen te gaan en de drempel voor het aanvragen van de basisbeurs te verlagen.'
Youtube
De campagne wordt uitgevoerd via display ads, Youtube video's, en posts op Snapchat en Instagram. Daarnaast wordt de campagne gepromoot op de eigen kanalen van Duo en die van partners zoals hogescholen en universiteiten. Voor mbo-studenten bestaat de basisbeurs al. Zij worden voornamelijk via Duo’s eigen kanalen gestimuleerd zich te verdiepen in de veranderingen in de studiefinanciering.
De campagne ‘Jouw basis, jouw beurs’ is 19 juni live gegaan en loopt tot en met september 2023.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Paula Arends (Duo)
Campagnemanagement: Anouk Drechsel (DPC) & Erica de Bruin (DPC)
Bureau: Havas Lemz
Gedragsstrategie: Duwtje
Productie: Havas Rise
Fotografie: Bibian Bingen
Regie / DOP: Ruben van Weelden
Casting: GEM Faces
Geluid: Postoffice
Retouche: Ruud van Doorn
Edit: 3rd Eye Productions
PR: PR Mansion
Media: Initiative
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!