'Muziek is voor mij altijd onderdeel van mijn creativiteit geweest. Ik ben er van huis uit mee groot gebracht. Met mijn rol als CCO binnen TBWA\Neboko probeer ik mijn muzikale energie over te brengen op de andere creatieven. Dat is ook waarom muziek vaak al vanaf het begin een grote rol speelt in onze creatieve concepten.
'Dat kan bij de opzet van een manifest zijn, een soundlogo of puur om de mood te creëren van onze ideeën. Zo hebben we Koning TOTO ook tot leven gebracht. We hadden het inzicht dat mannen die met voetbal bezig zijn het altijd beter weten. Haantjesgedrag. Datzelfde gedrag zit ook in hiphop verweven. Denk aan de film 8 Miles met Eminem, waarin je een battle ziet waarbij de ene rapper de andere aftroeft.
'Vanuit dit inzicht heb ik een dikke hip hop track gemaakt met het refreintje ‘Koning Toto’. Sander Volleman, één van onze cd’s, heeft hierbij de lyrics geschreven. Vervolgens hebben we Royston Drenthe benaderd om de demo 'in te rappen'. Als rapper èn voetballer was hij voor ons de gedroomde kandidaat. In z'n blote barst stond ie te spitten in de studio. De track hebben we onder een mock-up video gezet en dit hebben we laten zien aan onze vrienden bij de Toto, die blij verrast waren met deze opzet.
'Koning Toto is binnen één jaar een begrip geworden in Nederland. Muziek en sport vinden elkaar in deze campagne in een soepel een-tweetje en geven het merk Toto een nieuw geluid dat aanslaat bij jong èn oud. Rapper Donnie heeft de kroon inmiddels van Royston overgenomen en we zijn nu bezig met de volgende fase.'
Dinsdag, 21 mei, heeft tijdens Buma Music in Motion de uitreiking plaats gevonden van de Reclamemuziek Awards. Darre van Dijk was met Koning Toto genomineerd in de categorie ‘Originele Composities‘. En bleek de grote winnaar te zijn
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!