Alsof Plus de verkiezingsoverwinning van BBB voorvoelde, staat het boerenland centraal in de nieuwe Paas-campagne. Met de pay-off 'Goed eten voelt goed' bedoelt de supermarktketen dat het ook goed is voor de boeren, telers, dieren en de natuur.
In de campagne is een ontluikende liefde te volgen tussen twee middelbare schoolscholieren op het platteland. Het meisje begroet dagelijks een koe op de plek waar ze op haar vriendin wacht en de koe blijkt van de jongen te zijn op wie ze stiekem een oogje heeft.
Op een ochtend als ze weer bij het weiland aankomt, ontdekt ze dat ‘haar’ koe ineens niet meer in de wei staat. Zonder te aarzelen springt ze op haar fiets en rijdt naar de boerderij. Ze loopt de schuur in en ziet dat haar koe net een kalfje heeft gekregen. En daarnaast zit de klasgenoot. 'Het is het begin van een nieuwe liefde. Ook dat voelt goed.'
In de opmaat naar Pasen zijn nog vervolgvideo's te zien waarin het meisje tijdens een paasbrunch wordt geïntroduceerd aan de familie van haar nieuwe liefde. Dan verschuift de focus in de campagne naar het (paas)assortiment van Plus ligt de nadruk ook op prijs.
Alle commercials en online video’s zijn, net als de kerstcommercial, geproduceerd in samenwerking met stichting AdGreen, het initiatief dat zich inzet voor duurzame producties. Voor deze productie is bijvoorbeeld gekozen voor slechts twee locaties om de CO2 uitstoot te beperken, zo min mogelijk plastic op de set, vegetarische catering en overgebleven maaltijden en producten zijn gedoneerd om voedselverspilling tegen te gaan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!