We mogen weer los. Na de memorabele, ingetogen Koningsdag van 2020, een vrij geruisloze versie van 2021 (maar wel met Lee Towers voor de Staatsloterij) is er in 2022 weer van alles mogelijk.
Wat zien we daarvan terug van merken? Een impressie:
Thuisbezorgd.nl en Robèrt van Beckhoven verkopen tompoucen voor Voedselbank
Thuisbezorgd.nl bundelde de krachten met Robèrt van Beckhoven, die twee tijdelijke bakkerijlocaties van voor Koningsdag opende in Den Bosch en Amsterdam. Hij maakte daar zijn vermaarde tompoucen. Deze waren te bestellen via de website en app van Thuisbezorgd.nl, vier stuks voor 16 euro. De opbrengsten gingen naar Voedselbanken Nederland.
Kamp Seedorf maakt Oranje tompouce
Kunstenaarcollectief Kamp Seedorf maakte een roze en oranje tompouce voor Koningsdag. Uiteraard deelde Hema dit.
Ajax en Ajacieden
Het is een slecht bewaard geheim dat Willem-Alexander voor Ajax is. De 'fijne Koningsdag' van het socialemediateam kan voor alle Ajacieden zijn bedoeld, maar grote kans dat die hier voor de koning zelf en zijn broer is bestemd.
De scouts van De Speld kwamen bekenden tegen
King bezorgt koning met groots gebaar een frisse dag
Koning Willem Alexander werd vanochtend vroeg bij Huis Ten Bosch verrast door ‘naamgenoot’ King. Deze naam verwijst overigens niet naar het koningshuis, maar betekent Kwaliteit In Niets Geëvenaard . De pepermuntfabrikant bracht ter ere van de 55ste verjaardag van de koning een speciale oranje XXL-rol uit. KING viert dit jaar zelf een bijzonder kroonjaar; op 14 februari jongstleden werd King Pepermunt 100 jaar jong.
Speciaal bier (en speciaalbier) voor Koningsdag
Beerwulf heeft een pakketje samengesteld uit drie bieren, speciaal gebrouwen voor Koningsdag. We zien een witbiertje, de Van Vollenhoven Princesse Bier van Poesiat & Kater, en twee IPA's, de Kees Kings & Queens en de Lowlander Kingsday.
Postcodeloterij haakt te laat in
Wat doe je als je op 1 mei, de Dag van de Arbeid, € 36,7 miljoen euro mag uitdelen? Precies, je doet net of het dan ook Koningsdag is.
Albert Heijn: Dat gaatje lukken
Appie doet een 'real live'winactie. Probeer het balletje in het gaatje te krijgen en je maakt kans op een jaar lang gratis koffie. Zie hier de Insta-advertentie.
Zalando en het AR-bomberjack van Stieglitz
Wie een beetje goed voor de (Konings)dag wil komen, steekt zichzelf in een knappe outfit van Zalando, aldus de modewebwinkel, die voor de gelegenheid de handen met concullega Stieglitz ineenslaat. De webshops lanceren 'Samen in Oranje', een zogeheten digitale Koningsdag-collectie, bestaande uit een bomberjack, buckethat en zonnebril. Het betreft een speciale AR-filter voor Koningsdag, die 'je feestelijke looks naar een hoger niveau tillen'. Hammerfest en Capitola tekenden voor concept en creatie. Bekijk 'm hier.
Hema en Lowlander komen met oranje Tompouce-IPA
Hema en de brouwer Lowlander Beer gaan deze Koningsdag opnieuw een oranje huwelijk aan. Ze brengen nieuwe variant van het tompouce-biertje.
Ze omschrijven het drankje als 'een soepele milkshake I.P.A. ingegoten met sinaasappel en vanille, vol gelaagde sappigheid en een licht pittige afdronk.'
Het bijzondere aan dit bier zijn de gebruikte rest-sinaasappelschillen die erin zitten. Ze zijn door het bedrijf PeelPioneers opgehaald bij horecabedrijven. De pulp die overblijft na het verwerken gaat naar boeren voor gebruik als veevoer.
Gelukskatje van Staatsloterij
Staatsloterij bouwt zijn koningsdagcampagne rond een oranje gelukskat, die ongelukkigerwijs inclusief staatslot is verkocht op de vrijmarkt. De man doet er alles aan zijn lot en geluk terug te vinden.
Willem V heeft een boodschap voor zijn achter-, achter-, achter-, achter-, achter-, achterkleinzoon
MyHeritage, die stamboomonderzoek doet en wereldwijd miljoenen DNA-profielen heeft opgeslagen, waarmee je op zoek kan naar je familie. Er is een nieuwe feature waarmee je via kunstmatige intelligentie, je voorvaderen tot leven kunt wekken. Dat doe je met een zelf ingegeven tekst.
Voor Koningsdag hebben ze een leuk filmpje gemaakt, Willem V heeft een boodschap voor Willem-Alexander.
Koninklijke etiquetten
Jessica Stahl van feministisch weblog Vanillacooldance vindt dat vrouwen wel wat koninklijker behandeld mogen worden in de slaapkamer, en dan kan een campagne met Koningsdag natuurlijk niet uitblijven. Verspreid over Amsterdam zijn posters te zien waarop Willem-Alexander en Máxima -op geheel eigen wijze en als stripfiguur- de liefde bedrijven. Ook zijn er speciale stickers en postcards ontwikkeld. Mannen die aan hun eigen techniek willen werken, kunnen hun voordeel doen op de blog How to treat a Queen in the bedroom this King’s Day.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!