Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app

De betalingsapp lanceert Tikkie Brands.
Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app
Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app
© GoSpooky
Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app
Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app
© GoSpooky

Tikkie lanceert Tikkie Brands en gaat samenwerken met merken binnen de Tikkie app. Hema is het eerste merk dat gebruikmaakt van de nieuwe propositie, die ontwikkeld is door GoSpooky. Tikkie legt uit dat gebruikers van de app vier dagen lang iedere dag een ander campagnebeeld en een bedankgifje te zien kregen met een product uit de Hema-zomercollectie. Volgens Hema zijn er 1,6 miljoen unieke views genoteerd en hebben 26.500 deelnemers gebruik gemaakt van de actie. 

related partner content for mobile comes here

Tikkie Brands geeft merken de mogelijkheid om op verschillende plekken binnen de app te adverteren om onder de aandacht te komen van de 6 miljoen Tikkie-gebruikers. Het betalingsplatform maakt duidelijk dat dit altijd gebeurt in samenwerking met Tikkie, zodat de campagne voldoet aan de ‘typische’ Tikkie stijl. 

'Samenwerking moet iets toevoegen aan de ervaring'

Moreno Kensmil van Tikkie: ‘Hema past als merk heel goed bij Tikkie en was daarom de perfecte partner om Tikkie Brands mee te lanceren. De campagne is zo opgezet dat hij naadloos aansluit bij de ervaring die we met Tikkie willen aanbieden, bijvoorbeeld door de inzet van customized GIFs. We willen in de toekomst vaker brand partnerships opzetten met merken die aansluiten bij onze Tikkie gebruikers. Voorwaarde is dat de samenwerking iets toevoegt aan de ervaring van de Tikkie app en deze verrijkt.’

Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app
Hema voert als eerste merk campagne binnen de Tikkie app

'Verwachtingen overtroffen'

Jessica Berghout, content strategist, van Hema over de samenwerking: ‘Bij Hema zijn we altijd op zoek naar vernieuwende manieren om onze doelgroep te bereiken. Ik ben blij dat Nederland ook via Tikkie kennis heeft gemaakt met onze zomercampagne en dat we op een opvallende manier konden laten zien dat juist in deze coronatijd een vakantie thuis zo gek nog niet is. De resultaten hebben onze verwachtingen ruim overtroffen. Met ruim 1,6 miljoen unieke views, 26.500 aanmeldingen voor de Hema actie en meer dan 33% opt-ins voor de nieuwsbrief, is de samenwerking met Tikkie een schot in de roos gebleken.’

GoSpooky

Social first agency GoSpooky is in samenwerking met Tikkie verantwoordelijk voor het partnership en de executie van de campagne.

Lees ook: Tikkie heeft nieuwe dienst 'Tikkie Terug'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in