Bonduelle kiest voor digitaal marketingbureau Merkle Nederland

Bonduelle en Your Social, a Merkle company, slaan de handen ineen

Na een uitgebreid pitchtraject heeft Bonduelle gekozen om de digitale content strategie, creatie, influencer marketing en het conversatiemanagement onder te brengen bij Your Social, a Merkle company.

Aanleiding van de bureaupitch was de duidelijke ambitie van Bonduelle om als merk online snel een stevigere positie te veroveren in Nederland en België. Your Social, dat onder de vlag van Merkle Nederland opereert, zal zich daarom in eerste instantie richten op het ontwikkelen en uitvoeren van digitale – en specifiek social – campagnes en initiatieven.

Merkverhaal

Parallel daaraan gaat het bureau samen met Bonduelle aan de slag om het merkverhaal te verdiepen en verder te ontwikkelen. Tamara Heller, verantwoordelijk voor Strategie & Innovatie bij Your Social, a Merkle company: ‘Bonduelle is nu echt zo’n merk met een heerlijke ambitie en enorme (digitale) potentie. Onze handen kriebelen om aan de slag te gaan met het rijke merkverhaal en de doorvertaling ervan naar creatieve content en campagnes. Ons doel? Impact en groei in ‘digital maturity’ om zo een niet te negeren speler te zijn: zowel in retail als online.’

Lianne Hanenberg, eindverantwoordelijk voor Marketing Retail Benelux bij Bonduelle: ‘zowel in Nederland als Belgie is de groente- en bonenconsumptie nog veel te laag op basis van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. We zien voor Bonduelle een belangrijke rol weggelegd om consumenten te faciliteren. Online is een uiterst geschikt medium om consumenten te informeren en vooral ook te inspireren met onze heerlijke producten en recepten om zo de consumptie te verhogen. We zijn heel enthousiast om dit samen met Your Social op te gaan pakken. Ze hebben ons tijdens de pitch overtuigd van een professioneel team met een grondige aanpak en een flinke dosis creativiteit!’ 

Eerste campagnes

De samenwerking tussen Bonduelle en Your Social kent een vliegende start: de komende weken worden de eerste campagnes al gelanceerd. Zo worden de Bonduelle mini-packs (mini blikjes, met onder andere maïs en peulvruchten) onder de aandacht gebracht door middel van een interactieve (social) campagne en zetten we de 100% groente rijst, verkrijgbaar in vriesvers, centraal.

Over Your Social, a Merkle company

Your Social is een full-service creatief strategisch social media bureau, opgericht in 2010. Your Social bestaat uit 60+ professionals, heeft vestigingen in Nederland en Dubai en bedient haar klanten met insights uit social data, strategie, consultancy en data gedreven creativiteit.

Merkle is een vooruitstrevend data-gedreven en vanuit technologie en creativiteit denkend performance marketingbureau. Wij specialiseren ons in het creëren en leveren van unieke, gepersonaliseerde customer experiences die de marketing resultaten op alle platformen en devices verbeteren. Wij noemen dit ‘people-based marketing’. Naast Your Social bestaat Merkle Nederland uit de gespecialiseerde bureaus: Oxyma, Oogst, aFrogleap en OFS.

Over Bonduelle

De strategie van Bonduelle, ‘s werelds grootste groentemerk, is om dé referentie te zijn in plantaardige voeding en de consument hiermee te helpen een gezonde levensstijl op te bouwen. Bonduelle doet dit door het aanbieden van meer groenten, peulvruchten, granen en zaden, maar ook door plantaardige voeding aantrekkelijker en bereikbaarder te maken voor de consument. Middels variatie en maaltijdoplossingen.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Rob Linssen
Reclame voor Merkle? On nee: reclame voor Your Social, a Merkle company. Sorry. Een perstikel! Dat mag er dan wel met koeienletters boven.
Borstklopperij van de eerste orde, zonder enige redactioneel verdieping. Ze er bij Merkle helemaal opgewonden van: 'Onze handen kriebelen om aan de slag te gaan.' Uh kriebelen?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Walter de Reus
Beste Rob,
Dank voor je reactie. Zet ons aan het denken over welke content we wel of niet op de partneromgeving plaatsen. Ik ben het met je eens dat we (zeker ook) inhoudelijk verdiepende artikelen moeten plaatsen. Die schrijven we ook, gelukkig. Aan de andere kant is dit soort nieuws over nieuwe klanten ook leuk om te vertellen. Dat wakkeert onze trots aan en de wil om nog meer mooie dingen neer te zetten. Hoe groot Adformatie de woorden 'Van onze partner' boven een artikel moet zetten, laten we in het midden ;-)

Walter de Reus, Merkle Nederland
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.