Adidas en TBWA\Neboko zetten de kracht van hardlopen in tegen plasticsoep in de oceaan

Nieuwe wereldwijde campagne voor de nieuwste UltraBoost hardloopschoen.

adidas

Elk jaar eindigt acht miljoen ton plastic in de oceaan. Adidas wil daar iets aan doen. Het sportmerk creëerde de nieuwe hardloopschoen FW18 UltraBoost Parley gemaakt van Parley Ocean Plastic, een textiel gewonnen uit gerecycled plastic dat is onderschept in kustgebieden. Elk paar voorkomt dat ongeveer elf plastic flessen in de oceaan terechtkomen, zo claimt adidas.

Het sportmerk werkt sinds 2015 met Parley for the Oceans, een organisatie die aandacht vraagt voor de schoonheid en kwetsbaarheid van de oceanen.

Animatie en activatie

Voor de lancering van de UltraBoost Parley heeft TBWA\Neboko een animatie geproduceerd. In de stop-motion video vormen de garen van de schoen het doek. De content is te zien op de adidas-kanalen in bioscopen, via online video, outdoor, social, in-store en print.

Daarnaast heeft TBWA\Neboko een toolkit gecreëerd voor Run for the Oceans. In deze wereldwijde activatie is er een oproep aan de bevolking zich te verenigen om het bewustzijn te vergroten over de plasticvervuiling in de oceanen.

Het bureau bouwde de campagne uit van een lokale activatie tot een wereldwijd initiatief. Hardlopers kunnen in kilometers bijdragen met de app Runtastic. In China met de Joyrun-app.

De voortgang kan hier gevolgd worden.

Agency: TBWA\Neboko

Music Company: Format Entertainment

Composer: The Math Club

Vocalist: Tia P.

Sound: The Ambassadors

Retouching: Loupe Amsterdam


Ultraboost Parley

Production Company: PSYOP

Director: Marco Spier

Animation Company: GOLDEN WOLF


Run for the oceans

Production Company: SNOW BEACH

Director: R.J. Sanchez

Post Production: Captcha

Photography Production: Cake Film & Photography

Photographer: Sophie Hemels

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie