Elk jaar eindigt acht miljoen ton plastic in de oceaan. Adidas wil daar iets aan doen. Het sportmerk creëerde de nieuwe hardloopschoen FW18 UltraBoost Parley gemaakt van Parley Ocean Plastic, een textiel gewonnen uit gerecycled plastic dat is onderschept in kustgebieden. Elk paar voorkomt dat ongeveer elf plastic flessen in de oceaan terechtkomen, zo claimt adidas.
Het sportmerk werkt sinds 2015 met Parley for the Oceans, een organisatie die aandacht vraagt voor de schoonheid en kwetsbaarheid van de oceanen.
Animatie en activatie
Voor de lancering van de UltraBoost Parley heeft TBWA\Neboko een animatie geproduceerd. In de stop-motion video vormen de garen van de schoen het doek. De content is te zien op de adidas-kanalen in bioscopen, via online video, outdoor, social, in-store en print.
Daarnaast heeft TBWA\Neboko een toolkit gecreëerd voor Run for the Oceans. In deze wereldwijde activatie is er een oproep aan de bevolking zich te verenigen om het bewustzijn te vergroten over de plasticvervuiling in de oceanen.
Het bureau bouwde de campagne uit van een lokale activatie tot een wereldwijd initiatief. Hardlopers kunnen in kilometers bijdragen met de app Runtastic. In China met de Joyrun-app.
De voortgang kan hier gevolgd worden.
Agency: TBWA\Neboko
Music Company: Format Entertainment
Composer: The Math Club
Vocalist: Tia P.
Sound: The Ambassadors
Retouching: Loupe Amsterdam
Ultraboost Parley
Production Company: PSYOP
Director: Marco Spier
Animation Company: GOLDEN WOLF
Run for the oceans
Production Company: SNOW BEACH
Director: R.J. Sanchez
Post Production: Captcha
Photography Production: Cake Film & Photography
Photographer: Sophie Hemels
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!