Om te laten zien hoeveel kennis in die 30 jaar is opgebouwd in het collectieve SAN geheugen, liet de SAN van een aantal uiteenlopende variabelen onderzoeken hoeveel impact deze hebben op het winnen van een SAN Accent.
De opvallendste conclusies
- Het aantal campagnes waarin celebrities worden ingezet is tussen 1995 en 2017 ruimschoots vervijfvoudigd van 6 naar 33%.
- Het gemiddeld aantal bureaus dat werkte aan campagnes steeg van 1 in 1995 naar 2,5 in 2017.
- Humor wordt bovengemiddeld ingezet in campagnes die vallen onder de categorieën Durables, Dienstverlening, Fast Moving en Smart Idea.
- De inzet van celebrities en campagne specifieke logo’s blijken geen impact te hebben op het winnen van een SAN Accent.
De doelstelling van de SAN is te inspireren met het delen van kennis. Te weinig vakgenoten weten dat alle ingezonden cases worden opgeslagen in het SANARCHIEF. Niet alleen handig als je je voorbereidt op het inzenden of presenteren van een case, maar ook in je dagelijks werk. Bijvoorbeeld om nieuwe inzichten op te doen of je in te werken in een nieuwe merkcategorie. Ons 30-jarig bestaan vinden wij een goede gelegenheid om te laten zien hoe je daar gebruik van kunt maken.
Meer informatie is te vinden op de SAN website bij: sanarchief/zoeken/
Het DNA van de SAN: Kennis delen en daarmee het marcom vak verder brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!