Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Daarom maakt Adformatie vanaf nu elke maand een overzicht van de belangrijkste accountwisselingen. Zo ben je in één keer weer helemaal op de hoogte - handig hé.
Hebben we een account gemist of wil je in het volgende maandoverzicht komen? Stuur dan een bericht naar juul@adformatie.nl
Candid Group kiest voor futurefactor
Candid Group kiest pr-bureau futurefactor als wereldwijde pr-partner. Met de hulp van futurefactor wil Candid Group zijn positie als platform voor media, technologie, en creatieve bureaus versterken met als doel complexe vraagstukken van opdrachtgevers te beantwoorden.
Mobiel.nl kiest voor BetterMatter
Telecomwebsite kiest voor de doorvertaling van zijn merkstrategie voor contentbureau BetterMatter. Mobiel.nl wil onderscheidend zijn met het delen van productspecifieke eigenschappen, dat leidt tot het concept ‘De klant, de keuze’ – te zien hieronder.
Novartis internationaal naar Starcom en Epsilon
Farmagigant Novartis heeft na een uitgebreide review Publicis Groupe het internationale media- en buyingaccount toegewezen. Starcom en dataexpert Epsilon gaan samen op het media-account werken.
Stage Entertainment kiest voor One Shoe
Musicalproducent (bekend van producties als The Lion King en Mama Mia!) zet in op een digitale transformatie neemt digitaal bureau One Shoe in de arm. Zij werken aan digitale oplossingen voor zowel voor als na de show.
Yotel kiest voor Het PR Bureau
Hotelketen Yotel selecteert Het PR Bureau als partner voor zijn pr en communicatie in Nederland.
Jopenbier kiest voor Neew
Bierbrouwer Jopen zet in op marketing en gaat een samenwerking aan met creatief bureau Neew. Het bureau helpt het merk op de kaart te zetten.
Miele kiest voor Blauw Gras
Na een korte pilotfase koos wasmachinefabrikant Miele voor Blauw Gras. Het bureau gaat aan de slag met een nieuwe contentstrategie.
Sony kiest voor Fitzroy en Baas Amsterdam
Sony Interactive Entertainment Benelux (SIEB) brengt zijn pr-activatieaccount onder bij twee bureaus: Fitzroy en Baas Amsterdam.
Garmin Nederland kiest voor Grayling
Gps-apparatenmaker Garmin gaat in zee met pr-bureau Grayling voor al haar pr- en communicatieactiviteiten in Nederland. Grayling gaat via influencers, traditionele pr en social media de producten van Garmin op de kaart zetten.
Arkin kiest voor Café Society en The Garderens
Geestelijke gezondheidsinstelling Arkin kiest na pitch voor Café Society en The Garderens. De bureaus gaan aan de slag met een arbeidsmarktcampagne die moet bijdragen aan de normalisering van mensen met een psychisch- of verslavingsprobleem.
Jumbo kiest voor Yune
Supermarkt Jumbo slaat de handen ineen met contentbureau Yune voor de social content en online video.
KPN kiest voor Achtung! mcgarrybowen
Telecombedrijf KPN verlaat na bijna zes jaar N=5 en gaat in zee met Achtung!mcgarrybowen. Het bureau is nu lead agency voor merk, concept en campagnes.
Welkoop kiest voor GUC
Supermarkt Welkoop kiest GUC als lead agency. Het bureau gaat aan de slag een merkpositionering, geïntegreerde campagnes en retail-activaties.
Suzuki kiest voor Abovo Media
Automerk Suzuki kiest Abovo Media als mediapartner. Abovo gaat voor alle Suzuki-dealers in Nederland de media-uitingen in de specifieke gebieden verzorgen.